Somnul este foarte important pentru starea ta generală de sănătate. Corpul nu poate funcţiona fără un somn bun. Creierul se reface în timpul nopţii şi dacă nu reuşim să dormim bine nopţi la rând, atunci organismul va ceda şi imunitatea ta va scădea considerabil.

Cea mai bună poziţie de somn este pe partea stânga, însă această poziţie nu este recomandată persoanelor care au un istoric de boli cardiace.

Iată ce beneficii are dormitul pe partea stânga:

1. Te scapă de durerile de spate - Această poziţie eliberează tensiunea coloanei şi reduce durerile.

2. O eliminare mai bună a deşeurilor alimentare - Atunci când dormi pe partea stânga, forţa gravitaţională face ca mâncarea să se mişte mai uşor din intestinul subţire în intestinul gros, apoi în colon.

3. Ajută digestia - Atunci când dormi pe partea stânga, stomacul şi pancreasul au loc suficient pentru a realiza digestia. Gravitaţia face ca alimentele să se mişte natural în stomac.

4. Reduce arsurile - Dacă dormi pe partea dreapta, acidul din stomac ar putea intra în esofag, cauzând arsuri.

Ce să bei înainte de culcare pentru un somn mai bun!

Ceaiul de hamei - sigur ai observat că după ce bei bere te cuprinde o stare de relaxare care atrage o senzaţie de moleşeală şi somnolenţă. Această stare se datorează hameiului, care are efect sedativ şi favorizează un somn bun, odihnitor. Deci încearcă să înlocuieşti berea cu ceaiul de hamei seara, înainte să mergi la culcare şi refă-ţi rezervele de energie pentru a doua zi.

Sucul de fructe - datorită conţinutului de melatonină şi triptofan, după ce vei mânca vişine sau cireşe vei reuşi să dormi mai bine. Apelează şi la sucul lor. Bea-l pe parcursul zilei şi mai ales înainte de culcare.

Lactatele - optează pentru o cană de lapte fiert, deoarece triptofanul pe care îl conţine te va ajuta să ai parte de un somn bun. Pentru un efect sporit, poţi să adaugi după ce s-a mai răcit o linguriţă de miere şi un pic de scorţisoară. Astfel, îi vei schimba complet gustul, iar papilele tale gustative se vor „declara” satisfăcute.