Un ritm de viaţă alert, grijile, provocările zilnice, o alimentaţie necorespunzătoare ̶ toate acestea pot reprezenta factori care te împiedică să ai un somn odihnitor. Oricine se poate confrunta cu o asemenea situaţie, însă, dacă observi că persistă, atunci este cazul să identifici motivele, care pot fi de natură emoţională sau pot avea legătură cu factori externi.

Temperatura nepotrivită

De cele mai multe ori, temperatura din cameră poate fi motivul pentru care nu poţi adormi. S-a constatat că cea optimă pentru a avea un somn odihnitor, profund este la 21⁰, deoarece şi temperatura corpului scade pe timpul nopţii.

Sportul la ore târzii

Mişcarea stimulează sistemul nervos şi, dacă obişnuieşti să faci sport seara, surplusul de energie pe care l-ai căpătat în urma exerciţiilor îţi va da peste cap programul de somn. De aceea, încearcă să faci mişcare cu cel puţin 3 ore înainte de a merge la culcare.

Sursele de lumină

Chiar şi cea mai mică sursă de lumină, fie că este cea de la laptop, de la ecranul televizorului sau a telefonului mobil îţi vor distrage atenţia, încât vei adormi cu greu sau te vei trezi de mai multe ori pe parcursul nopţii. Cu cât este mai întuneric în cameră, cu atât mai bine.

Cafeina

Nu mai este un secret că vei adormi mai greu dacă ai consumat cafea înainte. Nu uita că nu doar aceasta conţine cafeină, cât şi anumite ceaiuri precum cel negru, ciocolata şi alte produse alimentare, aşa că evită-le seara.

Mintea ocupată

Dialogul mental continuu, rememorarea întâmplărilor de peste zi, nu vor face altceva decât să îţi menţină creierul ocupat. Acesta are nevoie de detaşare şi de linişte pentru a se putea reface. Încearcă înainte de culcare una dintre cele mai cunoscute metode de relaxare, meditaţia, care te va ajuta să te concentrezi pe respiraţie şi să îţi goleşti mintea.