VIDEO: Reguli simple pentru o viaţă lungă a memoriei

1 2 jpg jpeg

Iată câteva reguli pentru a ne păstra memoria tânără: 1. Este obligatoriu să faci sport

Exerci┼úiul fizic este foarte important at├ót pentru trup, c├ót ┼či pentru minte. El ajut─â la oxigenarea creierului, scade riscul apari┼úiei unor boli care pot afecta creierul, cum ar fi diabetul sau bolile cardiovasculare ┼či scade nivelul de stres. Exerci┼úiile fizice sunt recomandate ┼či pentru prevenirea bolii Alzheimer.

Cortizolul, hormon eliberat în condiţiile în care organismul este supus stresului, are efecte negative asupra creierului. De asemenea, atunci când suntem stresaţi, nu ne putem concentra.

Un somn odihnitor are efecte benefice asupra memoriei. Dacă ai probleme cu somnul, nu te poţi concentra în timpul zilei, iar pe termen lung, creierul îţi este afectat. Stai de vorbă cu medicul tău, pentru că este posibil ca somnul neodihnitor să fie un semn de boală.

Fumatul cre┼čte riscul de afec┼úiuni vasculare la nivelul creierului, cum ar fi atacurile vasculare cerebrale.

Pe┼čtele, prin acizii gra┼či omega 3 pe care ├«i con┼úine, reprezint─â o hran─â important─â pentru creier. Ace┼čti acizi se concentreaz─â ├«n creier ┼či influen┼úeaz─â buna lui func┼úionare. Alte surse de acizi gra┼či omega 3 sunt nucile ┼či semin┼úele.

Alimente care ├«ncetinesc ├«mb─âtr├ónirea memoriei sunt ┼či cele bogate ├«n vitamina C ┼či beta-caroten, cum sunt citricele ┼či fructele de p─âdure. Broccoli, spanacul ┼či alte legume cu frunze verzi con┼úin, la r├óndul lor, substan┼úe care protejeaz─â memoria.

Folose┼čte internetul, caut─â informa┼úii pe motoarele de c─âutare, f─â asocieri ├«ntre ele. Cercet─âtorii americani spun c─â ┼či simplele click-uri sunt stimulante pentru creier.

Cite┼čte mereu ceva nou ┼či asociaz─â noile informa┼úii cu ceea ce ┼čtii deja. ├Äncearc─â s─â stai de vorb─â cu cineva despre ceea ce ai aflat. Noteaz─â aceste lucruri. ├Änva┼ú─â cuvinte noi ┼či rezolv─â cuvinte ├«ncruci┼čate.