Trucuri să te înţelegi mai bine cu colegii

1 2 jpg jpeg

Atunci când un coleg a făcut ceva greşit, cel mai bine este să vorbeşti cu el. Ai grijă ca discuţia să fie cât mai obiectivă şi elegantă. Evită să foloseşti un ton acuzator şi nu ridica vocea. Cu siguranţă, va aprecia mult acest lucru. Şi până la urmă se va ajunge la o înţelegere, iar toată lumea va fi fericită.

Într-un colectiv de femei este infernul, pentru că este imposibil să nu existe bârfă. Probabil că şi ţie îţi este cunoscută fraza: „Ai văzut ce rochie urâtă are X astăzi?”.

Ca să eviţi această situaţie, este bine să te ţii departe de colegele bârfitoare şi să intri în discuţii cu ele doar pe teme strict legate de serviciu. Totodată, încearcă, pe cât posibil, să nu vorbeşti despre viaţa personală.

Parcă i-ai plăti cu aceeaşi monedă şi ai ţipa şi tu din toţi plămânii atunci când un coleg urlă la tine ba că n-ai făcut aşa cum a spus şeful, ba că ai muncit mai puţin ca el sau că ai stat jumătate de zi la ţigară.

Ei bine, în astfel de conjuncturi, ca să eviţi ca disputa să degenereze, rămâi calmă şi nu ridica tonul. Eventual poţi strecura o glumă, ca să detensionezi situaţia.

Este imposibil să nu existe situaţii în care colegii să fie în impas. În astfel de momente, este important să le oferi ajutorul, pentru că este şi spre binele echipei din care faci parte. Persoanele care lucrează cu tine vor şti că eşti un om de bază în echipă, o persoană pe care se pot baza. Nu ridica tonul la un coleg, o criză de isterie nu face altceva decât să tensioneze atmosfera.