Tabieturile zilnice ne protejeaz─â s─ân─âtatea

1 2 jpg jpeg

Sp─âlatul pe din┼úi previne respira┼úia ur├ót mirositoare. O igien─â corect─â a danturii face ca ├«ntregul organism s─â func┼úioneze corect. Periu┼úa de din┼úi ajut─â la prevenirea cariilor dentare, dar ┼či a unor afec┼úiuni ale gingiilor. Mai mult, un periaj corect previne apari┼úia respira┼úiei ur├ót mirositoare, p─âstreaz─â din┼úii albi ┼či ├«mbun─ât─â┼úe┼čte starea de s─ân─âtate.

Du┼čul de diminea┼ú─â ajut─â pielea s─â lupte ├«mpotriva polu─ârii. Are efect ┼či asupra psihicului, nu doar asupra corpului. Te umple de energie ┼či de bun─â dispozi┼úie. Mai mult, pielea se hidrateaz─â ┼či va suporta mult mai u┼čor efectele prafului ┼či polu─ârii de afar─â.

Cafeaua de diminea┼ú─â previne oboseala. E┼čti iubitor de cafea? Atunci bea o cea┼čc─â de cafea ├«n fiecare diminea┼ú─â! Cafeaua te ajut─â s─â rezi┼čti mai bine la efortul fizic. Este chiar indicat s─â o savurezi ├«nainte de a-┼úi ├«ncepe exerci┼úiile fizice. De ce? Cafeaua previne oboseala muscular─â ┼či ├«┼úi ofer─â energia necesar─â pentru ├«ntreaga zi. ┼×i nu uita! Cafeaua con┼úine antioxidan┼úi care previn bolile grave.

Pauza de mas─â este foarte important─â. O gur─â de aer proasp─ât ┼či o mas─â consistent─â fac minuni pentru organism. Pauza de mas─â este o ocazie pentru a ├«ndeplini dou─â dintre cerin┼úele unui corp s─ân─âtos: relaxare ┼či hr─ânire corect─â.

Cina trebuie servit─â cu trei ore ├«nainte de culcare. Chiar dac─â se spune c─â masa de sear─â trebuie dat─â la du┼čmani, ea nu trebuie s─â lipseasc─â cu des─âv├ór┼čire. Cel mai important este s─â m├ónca┼úi cu cel pu┼úin 3 ore ├«nainte de culcare. Masa trebuie s─â con┼úin─â salate, legume sau pe┼čte.

Opt ore de somn, suficiente pentru odihn─â. Somnul este cel care ne ├«ncarc─â bateriile pentru a doua zi, a┼čadar nu-l neglija┼úi! 8 ore pe zi sunt suficiente pentru ca organismul s─â se odihneasc─â ┼či s─â se regenereze. ├Änainte de somn aerisi┼úi camera ┼či evita┼úi cafeaua ┼či ciocolata.

Micul dejun ne umple de energie

O zi frumoas─â ├«ncepe cu un mic dejun s─ân─âtos. A┼čadar, nu s─âri┼úi peste masa de diminea┼ú─â! Alegerea corect─â a alimentelor consumate ├«n primele ore ale zilei poate asigura necesarul zilnic de vitamine, minerale ┼či alte substan┼úe nutritive. Mai mult dec├ót at├ót, caloriile acumulate la primele ore sunt transformate ├«n energie, evit├óndu-se astfel acumul─ârile nes─ân─âtoase de gr─âsime.

Ie┼čirile cu prietenii ne elibereaz─â de stres

Ie┼čirile ├«n ora┼č ┼či ├«nt├ólnirile cu amicii ne energizeaz─â. Mai mult, dac─â ne ├«nconjur─âm de persoane vesele, terapia este garantat─â. R├ósul este o puternic─â arm─â antistres, ├«mbun─ât─â┼úe┼čte memoria ┼či ne face mai aler┼úi.

Mersul pe jos spre serviciu, un adev─ârat "medicament"

Pune ├«n ac┼úiune un mare num─âr de mu┼čchi, permite organismului s─â se oxigeneze ┼či s─â se destind─â, eliber├ónd stresul. ├Än timpul mersului pe jos po┼úi medita, po┼úi analiza sau po┼úi g─âsi solu┼úii noi la problemele nerezolvate.