Cum ne influenţează vremea psihicul

1 2 jpg jpeg

Aproape jum─âtate dintre oameni se pl├óng de lips─â de energie ┼či de depresie ├«n cursul anotimpului rece. Sc─âderea intensit─â┼úii luminii, zilele mai scurte ┼či cele ploioase sunt responsabile pentru aceast─â stare. Organismul uman are nevoie de o intensitate luminoas─â de cel pu┼úin 2.000 de luc┼či timp de dou─â ore pe zi pentru a-┼či p─âstra echilibrul intern. Iarna, ├«n interiorul locuin┼úei, lumina scade p├ón─â la o intensitate de 500 de luc┼či. De aici oboseala, insomnia, pofta de m├óncare ┼či oboseala pe care o resim┼úim diminea┼úa.

├Äns─â nu suntem total lipsi┼úi de ap─ârare ├«n fa┼úa capriciilor din sezonul rece. Putem "p─âc─âli" astenia schimb├óndu-ne pu┼úin stilul de via┼ú─â. Alergatul ajut─â la producerea de endorfine, hormonii care ne fac s─â ne sim┼úim bine. Dac─â nu e┼čti o fire sportiv─â ├«┼úi va fi destul de dificil s─â faci exerci┼úii de mai multe ori pe s─âpt─âm├ón─â, dar vei vedea ca merit─â. Po┼úi ├«nlocui alergatul cu plimb─âri lungi prin parc ├«n zilele ├«nsorite.

Fructele ┼či legumele proaspete ├«┼úi dau vitamine ┼či energie, adic─â tot ce-┼úi lipse┼čte ├«n sezonul rece. ┼×i c├óteva p─âtr─â┼úele de ciocolat─â pe zi te ajut─â s─â lup┼úi contra oboselii. De ce? pentru c─â ciocolata con┼úine magneziu, care cre┼čte produc┼úia de dopamin─â (hormonul fericirii).

Nu prea ai de ales, iarna trebuie s─â-┼úi rezervi mai mult timp pentru relaxare, c─âci nop┼úile pierdute nu te ajut─â s─â lup┼úi ├«mpotriva astenieiÔÇŽ Asigur─â-te c─â dormi opt ore pe noapte ┼či f─â c├óte o pauz─â la serviciu, atunci c├ónd te sim┼úi cople┼čit de treburi.

Unele arome te relaxeaz─â ┼či-┼úi permit s─â te destinzi instantaneu. Salvia ac┼úioneaz─â benefic asupra oboselii psihice, iar lev─ân┼úica reduce nervozitatea. Pune c├óteva pic─âturi de ulei esen┼úial ├«n lampa de aromaterapie ┼čiÔÇŽ relaxeaz─â-te.

...meteosensibilitatea este de trei ori mai frecvent─â ├«n cazul femeilor dec├ót al b─ârba┼úilor ┼či mai des ├«nt├ólnit─â ├«n cazul persoanelor care locuiesc la ora┼č?