Cum să fii mai productiv când lucrezi de acasă

1 pexels karolina grabowska 5882705 jpg jpeg

A început o nouă perioadă în care oamenii vor lucra mai mult de acasă şi trecerea de la mediul de birou nu este întotdeauna uşoară.

Iată, aşadar, 8 sfaturi care să te ajute să fii mai productiv când lucrezi de acasă.

1. Fă-ţi programul ca şi cum ai fi la birou - Când lucrezi la birou ştii clar că ai un program bine stabilit, ştii când să începi şi când să termini. Acelaşi lucru trebuie să fie valabil chiar şi când lucrezi de acasă, chiar dacă doar te dai jos din pat şi te muţi la birou sau mergi într-o altă cameră. Trebuie să priveşti această trecere şi ca o parte bună, întrucât vei economisi o perioadă bună a zilei pe care o pierdeai în mod obişnuit în trafic. Pentru a fi şi mai productiv, trebuie totuşi să tratezi lucrurile profesionist. Fă-ţi un program bine definit pentru ziua respectivă şi încearcă să nu te abaţi de la el. În felul ăsta vei reuşi să-ţi duci la bun sfârşit sarcinile cu rapiditate.

2. Stabileşte-ţi propriul birou - Trebuie să eviţi cu orice preţ să lucrezi din pat sau de pe canapea. În primul rând, nu e deloc sănătos pentru corpul tău şi, pe termen lung, vei vedea efectele adverse în cazul în care vei face acest lucru. Stabileşte un loc în casă în care să-ţi instalezi biroul şi apoi vei vedea că lucrurile vor decurge mult mai uşor decât dacă ai sta în pat. Având o postură cu care corpul tău e obişnuit deja din perioada petrecută la locul de muncă şi creierul tău va raspunde mai bine şi te vei descurca mult mai bine în sarcinile de zi cu zi.

3. Fă pauze - Există şi pericolul să-ţi doreşti să termini munca mai repede în aşa fel încât să ai timp pentru alte activităţi. Totuşi, nu ignora necesitatea unor pauze. E foarte important să îţi deconectezi din când în când mintea de la sarcinile zilnice. Poţi să încerci să citeşti cele mai noi ştiri, să asculţi muzică sau să joci la pariuri sportive live. Sunt o mulţime de activităţi care necesită doar câteva minute şi care vor reuşi să te deconecteze un pic de la muncă şi să-ţi dea o stare de relaxare. E indicat să faci o pauză măcar la 2-3 ore, să te ridici de la birou şi să te mişti puţin.

4. Asigură-te că în jurul tău e curat - În primul rând, e foarte important ca înainte să începi munca să aeriseşti încăperea în care vei lucra. Apoi, camera trebuie să fie curată. În cazul în care vei observa ulterior obiecte care nu sunt la locul lor sau dacă îţi vei aminti că nu ai mai făcut de mult timp curat, va exista pericolul ca atenţia să îţi fie distrasă şi nu vei mai fi la fel de productiv. Din toate aceste motive, este mai mult decât indicat ca încăperea în care vei lucra să fie curată şi bine aerisită. Iar dacă obiectele din acea cameră nu sunt foarte îngrămădite e cu atât mai bine.

5. Gimnastica de dimineaţă chiar ajută -  Câteva exerciţii scurte de înviorare înainte să începi munca te vor ajuta foarte mult. Poate că va trebui să te trezeşti mai devreme cu 20-30 de minute, dar vei simţi beneficiile pe parcursul zilei. Vei avea mai multă energie şi vei fi mai productiv. Şi chiar dacă nu vei dormi mai mult, gândeşte-te că acel timp l-ai fi pierdut în mod obişnuit stând în trafic. Aşa că gimnastica de dimineaţă îţi va face doar bine.

6. Îmbracă-te adecvat - Chiar dacă lucrezi de acasă, este mai mult decât recomandat să nu o faci stând în pijamale. E important să te îmbraci adecvat pentru că, până la urmă, şi hainele pe care le porţi îţi pot transmite un mesaj că e momentul să lucrezi. În plus, pentru şedinţele cu colegii de pe Zoom sau Google Meets e recomandat să nu apari în pijamale.

7. Cei din jurul tău nu trebuie să-ţi distragă atenţia - O mare provocare pentru cei care lucrează de acasă o reprezintă interacţiunea cu celelalte persoane aflate la domiciliu. Mai ales prezenţa copiilor poate fi mai dificil de gestionat. Totuşi, în cazul în care apar probleme, acestea pot fi rezolvate doar prin comunicare. Aceasta este singura cale prin care le poţi explica celor din jurul tău că eşti "la muncă" şi că poţi discuta cu ei doar în pauze, dacă nu apare vreo urgenţă.

8. Nu-ţi neglija colegii - Chiar dacă lucrezi de acasă, nu trebuie să îţi neglijezi colegii. E dovedit faptul că la locurile de muncă în care colegii au relaţii mai apropiate şi mediul de lucru este mai productiv. Aşa că, din când în când, în timpul unor pauze, află ce se mai întâmplă în vieţile colegilor tăi, încearcă să le dai sfaturi şi susţineţi-vă reciproc.