Îţi poţi schimba medicul de familie după şase luni

1 2 jpg jpeg

Dacă eşti asigurat, ai dreptul să-ţi schimbi medicul de familie, chiar şi dintr-un judeţ în altul al ţării, indiferent de motiv.

Înscrierea la un alt medic de familie poate avea loc însă nu înainte de şase luni de la ultima modificare de acest gen.

Aceleaşi condiţii sunt valabile şi în cazul schimbării medicului stomatolog, numai dacă acesta lucrează la stat.

Persoanele care apar pe listele de pacienţi la doi medici simultan nu au dreptul de a mai beneficia de serviciile medicale ale niciunuia.

Îţi trebuie acordul noului medic

Înainte de schimbarea medicului de familie, pacientul trebuie să trimită o cerere către noul medic, în care să figureze şi numele doctorului de la care pleacă.

,,Pentru a-şi schimba medicul de familie, pacientul trebuie să obţină acordul noului doctor, care transmite (de regulă prin pacient sau prin poştă) o scrisoare către fostul medic, prin care îl informează că pacientul a solicitat înscrierea pe listele sale şi solicită eliberarea fişei medicale.

Fostul medic scoate pacientul de pe listele proprii şi trimite fişa medicală noului medic (de regulă, tot prin pacient), păstrând o copie a acesteia timp de un an”, ne-a spus medicul de familie Călin Ciubotaru.

Ulterior, noul medic de familie trebuie să transmită în scris în maximum 15 zile lucrătoare Casei de Asigurări că a preluat pacientul în evidenţa sa, menţionând şi numele fostului medic de familie.

De ce acte ai nevoie

După obţinerea fişei medicale de la fostul medic, pentru înscriere, pacientul trebuie să prezinte fişa, alături de câteva acte personale la noul cabinet.

,,Pentru înscriere, pacientul are nevoie de cartea de identitate sau de certificatul de naştere şi de dovada de asigurat pentru pacienţii majori (adeverinţa de salariat, talonul de pensie, şomaj, certificat de handicapat, adeverinţa de elev/student sub 26 de ani fără venituri, fie adeverinţa de la Casa de Asigurări de Sănătate a judeţului de provenienţă)”, a mai adău­gat medicul Călin Ciubotaru.

Pe lângă actele menţionate mai sus, persoana trebuie să mai prezinte la înscriere şi actele care să ateste relaţia de rudenie sau căsătoria cu persoana asigurată.

INFO: Şi medicii au dreptul să renunţe la pacienţii lor.