Ce se intampla in cazul unui atac de panica? In multe cazuri, scrie publicatia nhs.uk, se produce o crestere a intensitatii starii de anxietate fara o cauza clara. Senzatia este si mai bizara cand apare din senin. Iata cum le poti infunta!

Definitia cu detalii si explicatii suplimentare le regasesti in acest articol. Afla ce sunt atacurile de panica, descopera simptomele si identifica factorii declansatori. Cunoscand toate aceste date, le vei putea preveni cu succes.

Simptome frecvente

Poti spune ca suferi din pricina unui atac daca simti palpitatii, transpiri abundent, fara sa iti fie cald, tremuri, intampini dificultate in respiratie si ai nevoie de mai mult aer. De asemenea, poti experimenta o senzatie de sufocare, stare de greata, ameteli, furnicaturi in degete si sunete puternice in urechi.

Unii cred ca daca se confrunta cu mai multe dintre aceste simptome sunt pe cale sa sufere un atac de cord. Aceasta confuzie este cauzata de ritmul neregulat si in crestere al batailor inimii.

Cat dureaza un atac de panica

Chiar daca se manifesta intr-o anumita masura ca atacul de cord, nu este vorba despre o afectiune la fel de periculoasa. Intr-adevar, cand suferi un atac de panica poti simti ca lucrurile merg atat de rau, incat iti este amenintata viata. Vestea buna este ca pericolul dureaza intre 5 si 20 de minute. De regula, un atac de panica nu este incadrat ca problema medicala de supravegheat in spital.

De ce apar

Simptomele fizice care apar in urma unui atac de panica sunt starea de “zbor sau lupta” in care intra corpul. Pe masura ce organismul incearca sa absoarba cat mai mult oxigen, ritmul respiratiei creste. In acelasi timp, organismul elibereaza hormoni, cum sunt adrenalina, care provoaca inima sa bata mai repede si tensioneaza musculatura.

Cand trebuie sa mergi la medic

Un atac de panica iti poate da cea mai sumbra senzatie, dar in cele mai multe cazuri nu necesita tratament. Totusi, iata cand trebuie sa ceri ajutor specializat cat mai curand! Daca atacul continua mai mult de 20 de minute si respiri cu dificulatate, fa imediat o vizita medicului. De asemenea, daca respiratia revine la normal, dar tu inca nu te simti in regula. Daca ritmul cardiac nu este normal sau ai dureri in piept si daca suferi des de atacuri de panica, atunci ai nevoie de control medical. astepta!

Cum poti preveni atacurile

In primul rand, trebuie sa identifici factorii de stres si sa-i diminuezi pe rand. In felul acesta poti reduce intensitatea simptomelor unui atac de panica. In prevenirea atacurilor ajuta exercitiile de respiratie, executate zilnic. Miscarea regulata este o alta metoda eficienta de prevenire, in special antrenamentele aerobice. Acest tip de miscare tin sub control nivelul de stres, elimina o parte din tensune acumulata in corp, imbunatatesc dispozitia si redau increderea in propria persoana.

Chiar si dieta, bogata in fructe si legume si cu doze echilibrate de proteine, glucide, grasimi si carbohidrati ajuta in prevenirea atacurilor

Limiteaza consumul de cafea, bauturi alcoolice si fumatul – acestia sunt factori care agraveaza simptomele unui atac. Ajuta in prevenirea si tinerea sub control a panicii aplicatiile pentru sanatatea mintala, care pot fi instalate pe telefoanele inteligente.