La analizele de sânge, mi-a ieşit o valoare a trigliceridelor de 336 mg/dl. Nu mănânc carne de porc şi nici mezeluri, în schimb consum destule dulciuri şi fructe. Aş vrea să-mi spuneţi dacă ar trebui să ţin un regim anume.” Cristina Toma, Iaşi

Dr. Elena Surugiu răspunde:

Trigliceridele sunt o formă de grăsime în sânge. Acestea provin din alimente precum dulciurile (hidraţi de carbon). Hidraţii de carbon au foarte multe calorii. ie,te,mare de calorii ingerată la o masă care nu sunt „arse” este transformată în trigliceride şi stocată ca grăsime. Dacă nu ardem suficientă energie, trigliceridele se vor acumula.

Hipertrigliceridemia (creşterea nivelului trigliceridelor plasmatice) poate fi cauza aterosclerozei (îngroşarea pereţilor arterelor), ce creşte riscul de accident vascular cerebral şi de boli cardia­ce. Pentru scăderea trigliceridelor, vă recomand schimbarea stilului de viaţă.

Scădeţi aportul caloric prin limitarea consumului de hidraţi de carbon (făină albă, dulciuri, fructe în exces) şi de alcool. Evitaţi zahărul şi dulciurile rafinate, precum şi margarina. Consumaţi grăsimi sănătoase din peşte (macrou, păstrăv, somon).

Faceţi sport (exerciţii fizice de intensitate moderată (mers pe jos 30 de minute - o oră) şi nu fumaţi. Un rol important în scăderea trigliceridelor îl are consumul crescut de vitamina C, de usturoi, de seminţe de in şi de capsule de Omega 3 (1g/zi).