Fructele şi legumele proaspete, neprelucrate protejează împotriva cancerului şi a bolilor de inimă. Ai grijă să îţi pui în coşul de cumpărărturi şi aceste alimente care îţi vor face izolarea mai sănătoasă.

Statisticile arată că dieta vegetariană, cu alimente proaspete, neprelucrate micşorează riscul de cancer mamar şi de colon, iar consumul zilnic de fructe proaspete scade cu 24% rata  deceselor cauzate de atacuri de inimă şi alte boli asociate.

O dietă care conţine din abundenţă alimente proaspete, netratate prin căldură sau foc, măreşte bunăstarea organismului. La polul opus, temperaturile înalte de gătire denaturează structura moleculară a proteinelor şi descompun fibrele naturale. Procente între 30% şi 50% din vitaminele şi minerale conţinute de alimente sunt distruse de prepararea termică,  enzimele sunt alterate, o parte din oxigen se pierde,  se produc radicalii liberi, iar  materialele reziduale pe care organismul nu le poate descompune se depun în celulele corpului.

Hrana gătită creşte riscul de diabet

În plus,  alimentele proaspete şi cele foarte puţin procesate au de obicei, un indice glicemic mai mic decât al celor preparate. Asimilarea glucozei din acestea este lentă şi continuă, în timp ce unele alimentele gătite şi conservate cresc rapid glicemia. Din acest motiv, pancreasul, care secretă insulina, hormon  ce intervine în  metabolizarea glucidelor, este suprasolicitat. Ca efect secundar, insulina produsă  timp îndelungat,  în exces,  provoacă îngrăşare. Dezavantajul consumării unor alimente cu un indice glicemic mare include şi apariţia diabetului, la persoanele care se află în grupa de risc.

În ceea ce priveşte alimentele nepreparate, ele determină reducerea senzaţiei de foame şi menţin această stare pentru mai multe ore, de aceea sunt de preferat în curele de slăbire. Acest lucru se întâmplă pentru că necesită un timp mai lung pentru digerare, iar corpul absoarbe treptat nutrienţii conţinuţi de aceste alimente.