Stresul prelungit perturbă digestia, îţi dă migrene, afectează funcţiile tiroidei, provoacă sau agravează bolile de piele. Un alt efect menţionat mai rar este acela că poate cauza afecţiuni dentare.

Gingivită

Îţi sângerează adesea gingiile în timpul periajului? Nu ignora acest semn de boală! Este unul dintre simptomele frecvente ale gingivitei şi poate fi favorizat de stresul cronic.

Când eşti stresat, corpul începe să secrete cortizol, aşa-numitul hormon al stresului, într-o cantitate mare, inclusiv la nivelul gingiilor. Acestea se pot inflama, ceea ce agravează o gingivită. Un alt motiv pentru care persoanele stresate pot suferi afecţiuni dentare este acela că acordă mai puţină atenţie igienei orale. De asemenea, pot să adopte un stil de viaţă nesănătos care afectează inclusiv sănătatea dinţilor şi gingiilor.

Halitoză

Stresul te ajută să reacţionezi rapid în anumite situaţii, dar cel cronic poate să te menţină într-o continuă stare de atac. Aceasta cere conservarea energiei, ceea ce face corpul să reducă nivelul de salivă necesar digerării alimentelor. De aceea, ajungi să realizezi câteodată că ai gura uscată sau un miros neplăcut al gurii, ceea ce se numeşte halitoză. Saliva redusă lasă loc şi multiplicării bacteriilor din gură care ajung să afecteze smalţul dinţilor, în lipsa periajului imediat după masă.

Citeşte şi: Cum să scapi de stresul prelungit

Ulcer bucal

Şi sistemul imunitar suferă un dezechilbru din cauza stresului prelungit, ceea ce predispune la infecţii şi diverse boli cum ar fi ulcerul bucal. Este o boală care îngreunează vorbirea, mestecarea alimentelor, înghiţirea lichidelor.

Ce-i de făcut?

Încearcă să reduci nivelul de stres pe cât mai mult posibil, să-ţi acorzi mai mult timp odihnei, pasiunilor tale, exerciţiilor fizice regulate.

Nu sări peste periajul dinţilor seara şi dimineaţa. Foloseşte aţa dentară, peria electrică şi apă de gură pentru a obţine o curăţare mai bună a danturii, iar la primele semne de probleme dentare, adresează-te medicului stomatolog.

Bea 7-8 pahare de apă pe zi pentru a evita deshidratarea, tulburările digestive şi scăderea cantităţii de salivă.

În perioadele stresante, limitează consumul de dulciuri, de băuturi alcoolice sau de alimente care se lipesc uşor de dantură.