Cum să combaţi decalajul de fus orar

1 2 jpg jpeg

Decalajul de fus orar mai mare de cinci ore afecteaz─â ceasul biologic al organismului, astfel c─â apar simptome precum tulbur─ârile de somn, durerile de cap ori probleme digestive

Măncăruri cu carbohidraţi

Mâncărurile care au un conţinut bogat de carbohidraţi ajută la eliberarea unei cantităţi mai mari de insulină, hormon care favorizaează refacerea organismului, astfel încât să combaţi senzaţia de oboseală dată de diferenţa de fus orar.

Cercet─âtorii de la Universitatea Yamaguchi din Japonia cred c─â un nivel crescut de insulin─â, hormon secretat ├«n timpul mesei, ajut─â la ├«ncetinirea ceasului biologic ┼či determin─â apari┼úia senza┼úiei de somn.

De aceea cercet─âtorii recomand─â ca, odat─â ajun┼či la destina┼úia de concediu, s─â m├ónc─âm alimente bogate ├«n carbohidra┼úi, precum pastele, orezul, p├óinea integral─â, fructele uscate.

Patru ore de somn

Oamenii de ┼čtiin┼ú─â spun c─â ├«n prima noapte dup─â ce au ajuns la destina┼úie, cei ├«n cauz─â trebuie s─â doarm─â cel pu┼úin patru ore. Totodat─â, dac─â ai c─âl─âtorit c─âtre destina┼úii din vestul continentului, este indicat s─â vizitezi muzee diminea┼úa, ├«n timp ce vizitele sunt recomandate seara, dac─â ai c─âl─âtorit c─âtre est.

Hidratarea corectă în avion, importantă

Ca s─â nu ajungem obosi┼úi la destina┼úie, este important ┼či cum ne comport─âm ├«n timpul zborului. ├Änainte de zbor, trebuie s─â ├«ncerci s─â-┼úi faci un ritual. Trebuie s─â bei 200 ml de ap─â (nu suc, cafea, ceai negru, b─âuturi acidulate) pentru fiecare or─â de zbor, spune Cristina Toader, fost─â ├«nso┼úitoare de zbor ┼či manager al proiectului ,,Cum Ajungi Stewardes─â".

Asa c─â, la un calcul simplu, pentru un zbor, de 14 ore de exemplu, trebuie s─â bei aproape 3 litri de ap─â. Pe l├óng─â asta, ├«ncearc─â s─â folose┼čti mereu, acas─â, ├«nainte ┼či dup─â c─âl─âtoria cu avionul, creme hidratante. Pe zbor, o crem─â de m├óini face minuni.

2 jpg jpeg

Lămâile, de ajutor

De asemenea, ├«nainte de a urca ├«n avion ├«┼úi po┼úi seta ceasul la ora local─â a destina┼úiei. ├Än timpul zborului, dac─â ┼čtii c─â vei ajunge acolo noapte, este mai bine s─â nu dormi. Po┼úi bea ap─â plat─â cu l─âm├óie, care te ajut─â s─â r─âm├ói ├«ntr-o ,,stare de veghe".