Cum previi insomnia prin diet─â

1 2 jpg jpeg

Oamenii de ┼čtiin┼ú─â au descoperit c─â prin adoptarea unui stil de via┼ú─â s─ân─âtos po┼úi g─âsi solu┼úii pentru multe tulbur─âri de s─ân─âtate. ├Än acest articol acord─âm aten┼úie tulbur─ârilor de somn, ├«n special insomniei. Din cercet─ârile exper┼úilor ├«n domeniu se arat─â c─â dieta are cel mai mare impact asupra somnului ┼či poate s─â fac─â diferen┼úa ├«ntre un somn de calitate ┼či unul ÔÇ×agitatÔÇť. ┼óin├ónd cont de c├óteva sfaturi pute┼úi remedia aceast─â nepl─âcere.

Sfaturile sunt bazate pe concluziile cercet─âtorilor, pe care le-au publicat ├«n Jurnalul Appetite. Oamenii de ┼čtiin┼ú─â au analizat meniul oamenilor care au declarat c─â dorm bine ┼či al celor care nu se pot odihni ├«n timpul nop┼úii.

Potrivit analizelor, persoanele care dorm mai pu┼úin de cinci ore ┼či nu beau suficient─â ap─â ├«n timpul zilei au caren┼ú─â de vitamina C ┼či deficit de seleniu, mineral esen┼úial pe care-l pute┼úi g─âsi ├«n nuci, carne ┼či fructe de mare.

Cum previi insomnia prin diet─â alimentara

De┼či se confrunt─â cu deficit de substane┼úe minerale, vitamine ┼či ap─â, insomniacii au declarat c─â m─ân├ónc─â multe legume cu frunze verzi.

Pe de alt─â parte, persoanele care se laud─â cu un somn profund au introdus ├«n alimenta┼úie mul┼úi carbohidra┼úi, dar nu consum─â des ou─â ┼či carne gras─â, ciocolat─â ┼či ceai.

Nutri┼úionistul Linda Foster spune c─â ÔÇ×este perfect logic ca dieta noastr─â s─â poat─â afecta calitatea somnului. Unele alimente, cum ar fi bananele con┼úin niveluri ridicate de triptofan, un aminoacid care te face somnoros, deci banana poate fi de mare ajutor ├«n combaterea insomnieiÔÇť.

ÔÇ×Din punct de vedere medical, ┼čtim c─â deficien┼úele de minerale-cheie pentru organism, precum calciu ┼či magneziu sunt legate de anumite tulbur─âri de somnÔÇť, explic─â Foster.

Din punct de vedere medical, nu e bine să te bucuri de o cină cu multe alimente consistente cu puţin timp înainte de culcare, pentru că poţi îngreuna digestia.

Cum previi insomnia prin diet─â - pauz─â alimentar─â

Studiile anterioare sugereaz─â c─â sunt necesare cel pu┼úin 3 ore de repaus ├«ntre masa de sear─â ┼či culcare. Acum, oamenii de ┼čtiin┼ú─â vin ┼či cu explica┼úie suplimentar─â: cele 3 ore de pauz─â alimentar─â sunt optime pentru organism. Acesta poate intra ├«n repaus ┼či ├«n acest timp elibereaz─â hormonul numit melatonin─â, care poate echilibra rela┼úia somn-veghe.

Tot din studiile experimentale s-a descoperit că o bucată de brânză de 20 g înainte de culcare poate să favorizeze calitatea somnului.