Ce ri┼čti dac─â faci exces de melatonin─â ├«ncerc├ónd s─â dormi?

1 2 jpg jpeg

Corpul produce melatonin─â ├«n mod natural. Este o substan┼ú─â chimic─â, un hormon secretat de epifiz─â (o gland─â de la baza creierului). Melatonina controleaz─â ciclul somnului. O po┼úi lua ┼či din alimente: portocale, ananas, banane. O cantitate prea mare ob┼úinut─â din suplimente alimentare sau pilule poate avea ┼či efecte nedorite.

Info

Un factor care inhib─â producerea hormonului melatonin─â este lipsa luminii naturale sau expunerea la lumin─â artificial─â ├«n timpul nop┼úii, deci evit─â orice ecran ┼či pune-┼úi la punct un program de somn!

De ce e posibil s─â cre┼čti doza?

Pentru c─â o singur─â pilul─â contra insomniei poate s─â nu fie eficient─â ├«n anumite cazuri, doza poate fi diferit─â de la o persoan─â la alta. Melatonina este metabolizat─â la nivelul ficatului. Cei ajun┼či la v├órsta a treia pot avea nevoie de o doz─â mai mare pentru c─â metabolismul se schimb─â pe m─âsur─â ce ├«mb─âtr├ónim.

├Än mod obi┼čnuit, cantitatea de melatonin─â de care are nevoie un adult este cuprins─â ├«ntre 1 ┼či 5 mg pe noapte, luate cu 2 ore ├«nainte de culcare. O cre┼čtere a dozei poate duce la apari┼úia unor efect secundare: somnolen┼ú─â ├«n timpul zilei, lipsa concentr─ârii, reducere a temperaturii corporale (hipotermie), lips─â de energie.

Cite┼čte ┼či: Cele mai bune remedii pentru insomnie

Ai grij─â cu ce combini suplimentele de melatonin─â!

Nu exist─â neap─ârat riscul de supradoz─â de melatonin─â, dar trebuie evitat─â combinarea suplimentelor care o con┼úin cu b─âuturi care con┼úin alcool. ├Än aceast─â situa┼úie, melatonina ac┼úioneaz─â ca un sedativ puternic ┼či poate da uneori ame┼úeli.

Pont

Pentru a observa efectul suplimentelor cu melatonină asupra ta, începe cu o doză mică.