Cum te poate afecta singur─âtatea

1 2 1 jpg jpeg

Suntem fiin┼úe sociale, iar singur─âtatea nu ar trebui s─â fac─â parte din stilul nostru de via┼ú─â. Aceast─â stare men┼úinut─â perioade ├«ndelungate poate duce la depresie ┼či chiar la sinucidere.

Sunt momente c├ónd avem nevoie s─â fim singuri, pentru a ne pune g├óndurile ├«n ordine sau pentru a ne reg─âsi pe noi ├«n┼čine. Unii dintre noi aleg singur─âtatea dup─â o rela┼úie dezam─âgitoare sau dup─â un divor┼ú, de exemplu. Ne putem sim┼úi izola┼úi suflete┼čte ┼či atunci c├ónd suntem respin┼či sau exclu┼či de cei din jur sau chiar suntem singuri ├«n cadrul cuplului. Sunt persoane care aleg singur─âtatea ca mod de via┼ú─â, iar ├«n acest caz, pot s─â apar─â consecin┼úe dintre cele mai grave.

Optarea pentru singur─âtatea pe termen lung ┼či depresia pot fi deseori confundate. De cele mai multe ori, izolarea favorizeaz─â ┼či ├«ntre┼úine depresia. Cele dou─â st─âri sunt ├«nso┼úite de manifest─âri asem─ân─âtoare, precum lipsa ├«ncerederii ├«n for┼úele proprii, senza┼úia de gol sufletesc, izolarea de celelalte persoane ┼či apatia. Dac─â tr─âirile negative continu─â s─â te acapareze ├«n ciuda oric─ârei ├«ncerc─âri de a sc─âpa ele, este absolut necesar s─â ceri ajutor de specialitate. Terapeutul te va ajuta s─â g─âse┼čti ├«n tine resursele necesare pentru a dep─â┼či st─ârile prin care treci. 

Este nociv─â ca un viciu

Izolarea social─â poate avea asupra organismului acelea┼či efecte ca fumatul, obezitatea ┼či alcoolul, conform unui studiu al speciali┼čtilor americani de la Universitatea ÔÇ×Brigham YoungÔÇŁ din Utah. Pe baza unei analize a peste 300.000 de persoane a reie┼čit c─â singur─âtatea este la fel de nociv─â pentru organism ca ┼či fumatul a 15 ┼úig─âri pe zi, ca ┼či consumul de alcool ┼či de dou─â ori mai periculoas─â ca obezitatea. 

Vorbe┼čte cu o persoan─â apropiat─â!

Pentru a putea dep─â┼či episoadele de tr─âiri negative care ├«nso┼úesc singur─âtatea, trebuie mai ├«nt├ói s─â le accep┼úi existen┼úa, apoi s─â g─âse┼čti cele mai bune solu┼úii s─â scapi de ele ┼či, de ce nu, s─â ceri ajutor atunci c├ónd nu g─âse┼čti singur resurse pentru a te salva. Cu c├ót ├«┼úi neglijezi mai mult sentimentele de izolare sufleteasc─â, cu at├ót le vei tr─âi mai intens, iar singur─âtatea tinde s─â devin─â cronic─â. ├Äncrederea ├«n for┼úele proprii ┼či respectul de sine sunt esen┼úiale c├ónd vrei s─â dep─â┼če┼čti astfel de st─âri. Pl├óng├óndu-┼úi de mil─â nu vei face dec├ót s─â ├«┼úi accentuezi tr─âirile. ├Äncepe prin a deveni cel mai bun prieten al t─âu ┼či ├«ncurajeaz─â-te a┼ča cum ai face-o cu o persoan─â drag─â ┼úie. 

Iat─â cum o po┼úi dep─â┼či!

├Ämprietene┼čte-te mai mult cu amicii sau cu colegii de serviciu cu care te ├«n┼úelegi bine ┼či cu care ai pasiuni comune. De asemenea, ├«┼úi po┼úi lua un animal de companie. Pe l├óng─â faptul c─â ofer─â iubire necondi┼úionat, acesta este un prieten fidel. ├Än plus, plimbatul c├óinelui este o ocazie excelent─â de a lega prietenii.

├Änconjoar─â-te de persoane optimiste; cele negativiste ├«┼úi pot accentua st─ârile proaste, implic─â-te ├«n activit─â┼úi de voluntariat ┼či cultiv─â-┼úi pasiunile, mai ales dac─â acestea implic─â interac┼úiunea cu alte persoane.