Pentru a te bucura de o stare de bine, este indicat să ai parte de un somn odihnitor pe parcursul a cel puţin 6 ore în fiecare noapte. În caz contrar, rişti să-ţi pui în pericol sănătatea.

Studiile efectuate pe baza calităţii somnului au scos la iveală faptul că persoanele care nu dorm suficient au şanse foarte mari de a confrunta cu diferite afecţiuni printre care se enumeră diabet, hipertensiune sau dureri de cap.

Nici randamentul la serviciu nu rămâne nealterat dacă nu te odihneşti suficient pe parcursul nopţii. Astfel că, tulburările de somn reprezintă o problem ce nu trebuie ignorată.

Privitul la televizor seara

Una dintre cele mai periculoase activităţi pentru sănătatea ta este să adormi cu televizorul pornit. Şi asta din cauza faptului că zgomotul de fundal stimulează creierul în timpul somnului, lumina puternică a televizorului de asemenea stimulează creierul având consecinţe asupra secreţiei de melatonină. Cea mai bună modalitate de a induce somnul seara este lecturarea unei cărţi.

Evită telefonul pe cât posibil

Uită de verificarea e-mailurilor, reţele de socializare şi orice altă activitate odată ce te-ai hotărât să mergi la somn.
Ecranul telefonului la fel ca şi ecranul televizorului stimulează activitatea cerebrală şi întrerupe ritmul cicardian.

Încearcă să faci diferenţa dintre casă şi birou, detaşează-te şi acordă-ţi timpul necesar pentru odihnă şi familie.

Cina prea picantă sau grasă

Alimentele picante sau mult prea grase consumate la masa de seară pot îngreuna digestia şi pot de asemenea provoca reflux gastroesofagian şi astfel somnul tău va fi unul greoi. În plus dacă ai obiceiul să consumi alcool sau cafea seara, somnul odihnitor va deveni doar o amintire.

Tot din categoria alimentelor care alungă somnul face parte şi ciocolata. Încearcă pe cât posibil ca seara să nu te cerţi, să nu munceşti peste program şi să îi permiţi organismului tău să se pregătească de somn în mod corespunzător.

Cea mai bună modalitate de a-ţi păstra sănătatea este să ai grijă de ea în fiecare zi.