Schimbarea anotimpurilor şi mai ales trecerea la ora de iarnă poate avea anumite repercursiuni asupra sănătăţii tale. Iată cum să te fereşti de ele.

Anotimpul rece vine la pachet uneori cu o doză de romantism, însă în cazurile nefericite romantismul păleşte în faţa reumatismului.

Şi asta nu este singura problemă, trecerea la ora de iarnă, răcirea vremii, lipsa luminii solare poate fi un factor nociv pentru sănătatea psihică.

Astfel că foarte multe persoane se pot confruntă cu depresia de iarnă.

Potrivit dr. Charles Raison, editor de sănătate la CNN şi în acelaşi timp profesor de psihiatrie la Universitatea Arizona, din Tucson, afirmă faptul că aproximativ 15% din populaţia Americii are probleme de adaptare a ritmului de viaţă odată cu schimbarea anotimpurilor. Timpul este pentru această categorie de oameni un factor principal de stres, iar iarna este adesea un adevărat motiv de disperare.

Simptomele depresiei de iarnă

Depresia de iarnă este o formă scurtă a descrierii transformărilor ce apar atât în comportamentul cât şi în metabolismul anumitor oameni.
De obicei persoanele cele mai afectate sunt femeile, acestea se confruntă cu o stare de tristeţe pronunţată ce începe încă din lunile de toamnă şi se menţine pe tot parcursul iernii, o lipsă de energie, o stare de iritabilitate şi un interes scăzut pentru socializare.

Starea de somnolenţă este una dintre simptomele acestei afecţiuni ce vine la pachet cu o creştere în greutate datorată poftei crescute de mâncare.

Există specialişti care afirmă că persoanele ce suferă de depresie sezonieră de fapt se confruntă cu această problemă pe tot parcursul anului însă în anumite perioade se acutizează.

Află cum poţi trata depresia fără medicamente AICI

Care sunt cauzele?

Stresul este unul dintre cei mai decisivi factori în apariţia depresiei, iar acesta se poate declanşa mai ales în preajma unui eveniment important sau a unei perioade unde singurătatea nu este o virtute şi anume perioada sărbătorilor.

Dacă nu eşti într-o relaţie, nu este recomandat să îţi petreci tot timpul liber în casă dimpotrivă, alege să ieşi cît mai mult în oraş şi să socializezi.

Reducerea luminii natirale este de asemenea un alt factor ce poate contribui foarte mult la accentuarea stării depresive cât şi temperaturile scăzute. Astfel că este recomandat să mergi la terapii de lumină sau să pleci într-o mini vacanţă, să mergi la spa sau la piscină, să încerci să te relaxezi cât de mult poţi.

O altă cauză o reprezintă eliberarea melatoninei, care este influenţată din păcate de expunerea la lumină. Acest aspect declanşează şi scăderea nivelului de serotonină, substanţă cu rol în îmbunătăţirea stării psihice.

Cum se tratează?

Dacă ai observat câteva dintre simptomele de mai sus nu ezita să apelezi la un sprijin specializat. Depresia de iarnă se poate trata cu ajutorul medicamentaţiei antidepresive, cu şedinţe de psihoterapie cât şi cu terapia cu lumină.

Terapia cu lumină puternică reprezintă aplicarea unei surse care luminează intens locul în care persoana depresivă îşi petrece cel mai mult timp. Acest tratament reduce simptomele bolii după doar câteva zile.

Unul dintre efectele benefice ale aceste tehnici de tratament este acela că scade nevoia accentuată de somn.
Consumă cât mai multe fructe, legume, lichide şi fă cât mai multă mişcare. Sportul ajută la eliberarea endorfinelor şi în felul acesta îţi vor asigura o stare de bine, te va ajuta să îţi menţii corpul într-o formă frumoasă şi sănătoasă şi totodată te va ajuta să socializezi mai simplu şi mai rapid.