Stresul pare să facă parte din viaţa noastră de zi cu zi, astfel că avem de multe ori impresia că nu putem scăpa de acest sentiment neplăcut. Stresul ne afectează productivitatea la locul de muncă, ne invadează spaţiul şi timpul personal, ba chiar poate duce la depresie.

Din fericire, ultimele cercetări arată că stresul poate fi învins prin câteva metode simple şi de efect!

O plimbare scurtă

O plimbare liniştită şi relaxată în natură poate face minuni pentru corp şi minte, fiind de preferat ca evadarea ta să aibă loc într-un parc sau într-un spaţiu deschis şi verde, pentru o stare de armonie a organismului.

Ascultă muzică

Nu degeaba se spune că muzica acţionează precum un drog asupra creierului! Ascultă muzica preferată şi vei observa cum mintea ta se va elibera de norii negri. Muzica stimulează producţia de dopamină (un hormon responsabil pentru starea de bine), încetineşte ritmul cardiac şi diminuează tensiunea arterială, oferind o stare de relaxare şi linişte corpului.

Inspiră şi expiră adânc

Este un fapt bine cunoscut că respiraţia are un loc important în ceea ce priveşte sănătatea organismului. Practicarea exerciţiile de respiraţie ajută organismul să se relaxeze, prin eliberarea tensiunilor şi a stresului.

Ia o pauză de gustare

Bucură-te de ceva dulce - o ciocolată, o bomboană sau o băutură. Acest mic răsfăt îţi va calma simţurile rezultând în secreţia unor hormoni de stres numiţi glucocorticoizi.

Un pui de somn

Este dovedit faptul că un pui de somn contribuie la diminuarea stărilor de anxietate şi la reducerea tensiunii arteriale. Cele mai recente studii arată că a trage un pui de somn te face mai alert, reduce stresul şi îmbunătăţeşte funcţia cognitivă. Acordă-ţi la prânz un răgaz de 20 de minute de somn şi vei observa diferenţa.

Practică vizualizarea

Oricât de confuz ţi s-ar părea, se spune că vizualizarea unui peisaj calm, frumos şi liniştit te poate ajuta să elimini stările de anxietate.

Fă mişcare

Veste bună pentru iubitorii de sport! Câteva minute de mişcare, chiar şi atunci când te simţi stresat, contribuie la eliberarea de endorfine şi implicit la diminuarea stresului.

Bea ceai

Studiile arată că ceaiul negru contribuie la diminuarea nivelului de stres şi la inducerea stării de relaxare.

Sărută şi îmbrăţişează o persoană dragă

Este un fapt dovedit! Sărutul, îmbrăţişările sau atingerile reduc nivelul de stres şi tensiunea arterială la adulţi.

Cumpără o plantă...sau două

Pe lângă faptul că purifică aerul, cercetătorii au descoperit că prezenţa ghivecelor cu plante în mediul în care trăim este asociată cu reducerea sentimentelor de anxietate, oboseală şi stres.