Picioare grele: alimente care ameliorează circulaţia sângelui

Dac─â ai senza┼úia de picioare grele la sf├ór┼čitul zilei sau c├ónd este cald, este posibil s─â te confrun┼úi cu circula┼úie venoas─â deficitar─â. ├Än afara unui stil de via┼ú─â s─ân─âtos, care include mi┼čcare, este bine de ┼čtiut c─â exist─â ┼či unele alimente care au efecte protectoare.

image

Insuficien┼úa venoas─â cronic─â apare c├ónd venele de la picioare nu permit s├óngelui s─â se ├«ntoarc─â la inim─â. Dac─â valvele venelor nu func┼úioneaz─â corespunz─âtor, circula┼úia este afectat─â ┼či s├óngele se adun─â la nivelul membrelor inferioare. Insuficien┼úa venoas─â cronic─â apare pe fondul pierderii elasticit─â┼úii ┼či tonicit─â┼úii venelor. Este important de ┼čtiut c─â insuficiena venoas─â ctonic─â poate avea complica┼úii grave pe termen lung precum tromboza venoas─â (flebita) sau embolia pulmonar─â, informeaz─â medisite.fr.

Insuficienţa venoasă: simptome de urmărit

Senza┼úia de picioare grele este unul dintre simptomele insuficien┼úei venoase, dar exist─â ┼či alte manifest─âri care trebuie s─â alerteze:

- furnic─âturile sau nevoia imperioas─â de a mi┼čca picioarele

- crampele musculare mai ales seara sau noaptea

- edemele

- varicele

- apariţia unor eczeme la nivelul varicelor, care provoacă mâncărimi

- ulcere varicoase, adică plăgi care necesită tratament pentru a evita suprainfecţia.

Exist─â mai mul┼úi factori de risc care pot favoriza problemele de circula┼úie a s├óngelui, cum sunt: stilul de via┼ú─â sedentar, excesul de kilograme sau obezitatea, fumatul, sarcina ┼či muncile care presupun stat mult pe scaun sau, dimpotriv─â, stat ├«n picioare ore ├«n ┼čir.

Se recomandă limitarea sau evitarea acestor factori de risc. Dieta joacă, de asemenea, un rol important în prevenţie.

Alimente care ameliorează circulaţia sângelui

Sfecla ro┼čie

Potrivit dieteticianului Sydney Greene, sfecla ro┼čie con╚Ťine nitra╚Ťi naturali care ajut─â la ├«mbun─ât─â╚Ťirea circula╚Ťiei s├óngelui atunci c├ónd sunt transforma┼úi ├«n oxid nitric de c─âtre organism, care ajut─â la dilatarea vaselor de s├ónge.

Legumele, în general, au efect benefic

Dieteticianul Amy Goodson ├«i sf─âtuie╚Öte pe pacien╚Ťii ei care doresc s─â-╚Öi ├«mbun─ât─â╚Ťeasc─â circula╚Ťia s├óngelui s─â adopte dieta DASH, care este conceput─â pentru a sc─âdea tensiunea arterial─â ╚Öi a ├«mbun─ât─â╚Ťi circula╚Ťia s├óngelui.

ÔÇ×Dieta DASH presupune consumul a 4-5 por╚Ťii de legume pe ziÔÇŁ, explic─â ea. ÔÇ×Legumele sunt bogate ├«n nutrien╚Ťi ╚Öi nu con╚Ťin sodiu, un factor care contribuie la cre╚Öterea tensiunii arteriale ╚Öi, prin urmare, la circula╚Ťia sangvin─â deficitar─â.ÔÇŁ Pentru a evita sarea, specialistul recomand─â folosirea condimentelor sau a ierburilor aromate.

Bananele

O alt─â recomandare a dietei DASH este consumul de alimente bogate ├«n potasiu. Bananele, fructele de p─âdure ┼či avocadoul sunt surse de potasiu. Apa de cocos este, de asemenea, o surs─â bun─â de potasiu, cu un con┼úinut de 600 p├ón─â la 700 mg pentru un pahar de 250 ml.

Lactatele cu conţinut redus de grăsime

O alt─â recomandare a dietei DASH este consumul de alimente care con┼úin calciu, care poate ajuta la sc─âderea tensiunii arteriale ┼či la ├«mbun─ât─â┼úirea circula┼úiei s├óngelui.

ÔÇ×Consumul a 3 por╚Ťii de produse lactate slabe pe zi v─â poate ajuta s─â ob╚Ťine╚Ťi calciul de care ave╚Ťi nevoieÔÇŁ, spune Amy Goodson.

Nucile

Sunt bogate ├«n acizi gra┼či Omega-3 ┼či ajut─â la sc─âderea tensiunii arteriale, ceea ce are efecte benefice ┼či asupra circula┼úiei s├óngelui.

Nucile sunt ╚Öi o surs─â bun─â de vitamina E, care ac╚Ťioneaz─â ca un antioxidant ╚Öi poate ajuta func╚Ťia endotelial─â prin eliberarea de substan╚Ťe care controleaz─â relaxarea ╚Öi contrac╚Ťia vascular─â.

Cite┼čte ┼či: Top 10 leacuri detoxifiante