De ce te lup╚Ťi cu insomnia?

Persoanele care nu dorm suficient au un risc mai mare de a avea probleme digestive ╚Öi de a deveni obeze. ├Än plus, risc─â s─â devin─â depresive ╚Öi anxioase, sus╚Ťin numeroase studii.

1 insomnie jpg jpeg

Foto: Shutterstock

Aten╚Ťie la obiceiurile de somn!

Unii speciali╚Öti atrag aten╚Ťia asupra faptului c─â tratarea insomniei cu medicamente nu este ├«ntotdeauna o solu╚Ťie deoarece de cele mai multe ori, ea este o tulburare determinat─â de stilul de via┼ú─â dezordonat. Prin urmare, se recomand─â mai ├«nt├ói corectarea unor comportamente vicioase ┼či ├«n aplicarea unor reguli de igien─â a somnului

F─âr─â cafea ╚Öi cola 

Substan┼úele psihoactive, precum cafeaua, b─âuturile de tip cola, ciocolata ┼či ceaiul negru sau verde nu trebuie consumate ├«nainte de somn. Acestea intensific─â activitatea creierului ┼či alung─â somnul. ├Än schimb, ├«nainte de a merge la culcare sunt indicate c├óteva activit─â┼úi relaxante, precum cititul, o baie fierbinte, ascultatul unei melodii lini┼čtitoare ┼či chiar medita┼úia.

De asemenea, exerci┼úiile fizice contribuie la ├«mbun─ât─â┼úirea calit─â┼úii somnului, cu condi┼úia s─â fie realizate fie ├«n prima parte a zilei, fie cu ┼čase ore ├«nainte de somn. Speciali┼čtii spun c─â efortul fizic este urmat la scurt timp de o cre┼čtere a temperaturii corpului, care dup─â c├óteva ore scade brusc. Drept urmare, organismul intr─â ├«ntr-o stare de somnolen╚Ť─â.

Lumina ecranelor inhib─â somnul

Lumina emis─â de televizor, calculator ╚Öi ecranul telefonului mobil sunt al╚Ťi factori declan┼čatori ai insomniei. Lumina ecranelor ac┼úioneaz─â ca un excitant asupra sistemului nervos ╚Öi ├«nt├órzie somnul. Dac─â la aceste lucruri mai ad─âug─âm ╚Öi m├óncatul t├órziu, atunci ajungem la tulbur─âri de somn deoarece stomacul ├«nc─ârcat, ├«n loc s─â lase corpul s─â se odihneasc─â, trebuie s─â digere masa de sear─â.

Cite╚Öte ╚Öi Poate o migren─â s─â provoace dureri de din╚Ťi?