Să-ţi atingi obiectivele în privinţa mişcării nu ţine de doar de motivaţie. Secretul pe care îl ştiu specialiştii te poate ajuta: programele de fitness funcţionează dacă le aplici pe cele potrivite nevoilor tale.

 

Iată cinci sugestii de luat în considerare atunci când te gândeşti la programul tău de fitness, venite din partea coach-ului Florin Cujba:  

  1. Fă un plan care să se potrivească şi să lucreze pentru tine şi nu tu pentru el! Nu porni cu gândul de a încerca “programul x sau y”, ci treci la fapte asigurându-te în primul rând că eşti apt din punct de vedere medical. Pornind de la sfatul medicului îţi poti personaliza programul astfel încât să obţii maximum de beneficii.  
  1. Cel mai bun moment de a face sport este atunci când îl programezi tu! Cu 30 de minute de sport pe zi, dintre care 15 de intensitatea crescută, îţi poţi atinge scopul dorit.
  1. Nu îţi impune reguli prea stricte. Fii flexibil, nu te lega de sala de fitness. Cea mai bună sală din lumea este … natura, aşa că fii creativ şi dă-ţi voie să încerci sportul în aer liber!
  1. Fă sport cu un partener! Poate fi mai uşor să ai alături de tine în programul de fitness un „complice”. Uneori, puterea echipei face minuni! Studiile ne arată că răspundem mult mai bine şi rezistăm mult mai mult în programul de fitness dacă suntem angrenaţi alături de alte persoane ce au aceleaşi preocupări.
  1. Obiective clare. Este foarte important să ştii ce vrei cu adevărat. Un „vreau să slăbesc” nu este de ajuns pentru a te menţine motivat. Dorinţa de a fi sănătos şi de a-ţi menţine calitatea vieţii pe măsură ce înaintezi în vârstă  este un deziderat pe termen lung, mult mai complex decât un simplu „a slăbi”.