Remedii pentru sfor─âit! Iat─â ce te poate ajuta

sforait jpg

Sfor─âitul este o problem─â comun─â care afecteaz─â peste 50% dintre b─ârba╚Ťi ╚Öi aproximativ 40% dintre femei ╚Öi pu╚Ťin peste 25% dintre copii. 

Sfor─âitul apare atunci c├ónd ╚Ťesuturile din spatele g├ótului, l├óng─â c─âile respiratorii, vibreaz─â ├«n timp ce respiri ├«n timpul somnului. Pentru unii, sfor─âitul se ├«nt├ómpl─â ocazional. Pentru al╚Ťii, este o problem─â cronic─â care le poate afecta s─ân─âtatea ╚Öi calitatea somnului. Sfor─âitul poate, de asemenea, s─â-╚Ťi irite partenerul ╚Öi s─â ├«i afecteze negativ calitatea somnului.

Exist─â multe cauze ale sfor─âitului, iar unele necesit─â modific─âri minore ale stilului de via╚Ť─â. Alte cauze sunt mai grave ╚Öi necesit─â tratament medical. 

Remedii și tratamente pentru sforăit

Exist─â trei tipuri principale de sfor─âit:

Sforăit ușor, rar, care se întâmplă ocazional

Sfor─âitul primar, care are loc mai mult de trei nop╚Ťi pe s─âpt─âm├ón─â

Sfor─âitul legat de apnea obstructiv─â ├«n somn, care indic─â o problem─â grav─â de s─ân─âtate.

Tratamentele variaz─â ├«n func╚Ťie de severitatea sfor─âitului. ├Än unele cazuri, schimb─ârile ├«n stilul de via╚Ť─â pot ajuta la oprirea acestora. 

Schimb─â pozi╚Ťia ├«n care dormi

C├ónd dormi, ╚Ťesuturile din g├ót se relaxeaz─â. Dac─â aceste ╚Ťesuturi se relaxeaz─â suficient pentru a a-╚Ťi bloca par╚Ťial c─âile respiratorii, poate ap─ârea sfor─âitul. Dormitul pe spate poate agrava problema, a╚Öa c─â ├«ncerc─â s─â dormipe o parte. 

Ridic─â perna mai sus

Ridicarea capului cu c├ó╚Ťiva centimetri, fie cu perna, fie cu un pat reglabil, ├«╚Ťi poate ajuta c─âile respiratorii curate ╚Öi te poate ajuta s─â scapi de sfor─âit.

Evită consumul de alcool înainte de culcare

Alcoolul poate determina relaxarea mu╚Öchilor g├ótului, ceea ce poate duce la sfor─âit. De asemenea, poate cre╚Öte riscul de a dezvolta apnee obstructiv─â ├«n somn. Evitarea consumului de alcool ├«nainte de culcare poate reduce riscul de a sfor─âi. 

Renun╚Ť─â la fumat

Fumatul duce la irita╚Ťia g├ótului, printre alte probleme legate de s─ân─âtate. Irita╚Ťia g├ótului poate provoca inflamarea ╚Ťesuturilor, ceea ce poate duce la sfor─âit. Multe studii indic─â o leg─âtur─â ├«ntre fumat ╚Öi sfor─âit, un studiu constat├ónd c─â fum─âtorii au mai multe ╚Öanse de a sfor─âi dec├ót nefum─âtorii. Dac─â renun╚Ťi la fumat, po╚Ťi sc─âpa de irita╚Ťie ╚Öi de sfor─âit.

Men╚Ťine o greutate s─ân─âtoas─â

Persoanele supraponderale sau obeze au mai multe ╚Öanse de a sfor─âi sau de a dezvolta apnee ├«n somn dec├ót cei care ├«╚Öi men╚Ťin greutatea. Men╚Ťinerea unei greut─â╚Ťi s─ân─âtoase te poate ajuta s─â evi╚Ťi aceast─â afec╚Ťiune. 

Trateaz─â alergia de care suferi

Alergiile v─â pot ├«ngusta c─âile respiratorii ╚Öi pot cre╚Öte riscul de sfor─âit. Tratarea alergiilor prin administrarea de medicamente pentru alergii , utilizarea unui umidificator sau reducerea alergenilor din aer din mediul ├«n care tr─âie╚Öti, toate astea pot reduce umflarea c─âilor respiratorii ╚Öi pot elimina sfor─âitul. Alergenii din aer pe care ├«i pute╚Ťi limita cu unele modific─âri minore ale stilului de via╚Ť─â includ excesul de praf ╚Öi polenul.

Încearcă o bandă nazală

O band─â nazal─â poate ajuta la l─ârgirea c─âilor respiratorii din nas, Asfel cre╚Öte fluxul de aer ╚Öi se opre╚Öte sfor─âitul. Po╚Ťi g─âsi benzi nazale la majoritatea farmaciilor.