VIDEO: A┼ča ├«┼úi recape┼úi energia

1 2 jpg jpeg

Exclude problemele de s─ân─âtate

Oboseala este unul dintre ,,semneleÔÇŁ pe care le transmite organismul ├«n cazul unor afec┼úiuni precum diabetul zaharat, problemele cardiace, artrita, anemia, probleme cu tiroida sau sindromul de apnee ├«n somn.

Pentru a exclude posibilitatea acestor afecţiuni, cu atât mai mult dacă ele face parte din istoricul medical al familiei, nu amâna vizita la medic. Pe lângă aceste afecţiuni, tratamentul medicamentos poate duce, la rândul lui, la apariţia stării de oboseală.

Nu stric─â pu┼úin─â mi┼čcare

Exerci┼úiile fizice sunt chiar ultimele lucruri de care ai chef ├«n momentele ├«n care te sim┼úi obosit. Cu toate acestea, numeroase studii ├«n domeniu au ar─âtat c─â activitatea fizic─â poate cre┼čte nivelul de energie.

,,Exerci┼úiile fizice au fost ├«n mod constant asociate cu mai mult─â vitalitate ┼či un stil de via┼ú─â s─ân─âtos. Persoanele care obi┼čnuiesc s─â fac─â mi┼čcare au mai mult─â ├«ncredere ├«n for┼úele proprii, pe l├óng─â faptul c─â ├«┼či antreneaz─â musculatura ┼či reduc riscul de apari┼úia a mai multor afec┼úiuniÔÇŁ, a afirmat Kerry J. Stewart, director al departamentului de Cercet─âri Fiziologice din cadrul Universit─â┼úii ,,Johns HopkinsÔÇŁ din SUA.

Hidratarea, una dintre soluţiile energizante

Deshidratarea nu numai c─â afecteaz─â performan┼úa fizic─â, ci poate reduce ┼či nivelul de energie a organismului. ,,Cercet─ârile realizate de-a lungul anilor au ar─âtat c─â deshidratarea poate afecta antrenamentele sportivilor. La fel se ├«nt├ómpl─â ┼či ├«n cazul persoanelor care nu fac sport de performan┼ú─â, ci doar sunt prinse ├«ntre mai multe activit─â┼úi.

Din cauza deshidrat─ârii apare ├«n prim─â faz─â starea de oboseal─âÔÇŁ, a spus Dan Judelson, profesor de Kinesiologie la Universitatea de Stat din California.

Pe┼čtele nu trebuie s─â lipseasc─â din alimenta┼úie

Indicat mai ales persoanelor care sufer─â de boli cardiovasculare, pe┼čtele ajut─â prin con┼úinutul bogat de acizi gra┼či esen┼úiali Omega 3. O por┼úie de 100 g de pe┼čte furnizeaz─â proteine de calitate superioar─â (aproape o treime din necesarul zilnic), vitamine esen┼úiale (A, D ┼či vitamine din grupul B) ┼či minerale importante pentru s─ân─âtate (fosfor, seleniu, iod).

Potrivit unui studiu realizat ├«n 2009, de oamenii de ┼čtiin┼ú─â de la Universitatea din Siena, Italia, persoanele care consum─â periodic pe┼čte sau cele care iau capsule cu ulei de pe┼čte au un nivel mai ridicat de vitalitate.

P─âstreaz─â ritmul cu ,,ceasul interiorÔÇŁ

O parte dintre persoane au parte din plin de energie la primele ore ale dimine┼úii, ├«n timp ce al┼úii dau randament maxim la orele amiezii, fie mai pe sear─â. Aceste diferen┼úe individuale ├«ntre tiparele de energie sunt determinate, ├«n mare parte, de mo┼čtenirea genetic─â ┼či pot fi modificate cu greu. Av├ónd ├«n vedere ritmul fiec─âruiaÔÇŽ├«ncearc─â s─â-┼úi faci programul ├«n func┼úie de nivelul de vitalitate pentru a da randamentul necesar.