Ast─âzi este cea mai deprimant─â zi din an. Iat─â cum s─â o dep─â┼če┼čti cu bine!

1 2 jpg jpeg

├Än ceea ce prive┼čte aceast─â teorie, psihologul a luat ├«n considerare condi┼úile meteo din aceast─â perioad─â, facturile la utilit─â┼úi care sosesc imediat dup─â S─ârb─âtori, datoriile, nivelul motiva┼úional, precum ┼či faptul c─â mul┼úi oameni ur─âsc zilele de luni, dar ┼či g├óndul c─â p├ón─â la urm─âtorul salariu mai este mult─â vreme.

Teoria despre ,,cea mai trist─â zi din an" sau ,,Blue Monday", cum este cunoscut─â aceast─â zi ├«n toat─â lumea, a ap─ârut ├«n 2005, c├ónd psihologul britanic Cliff Arnall a creat o formul─â matematic─â elaborat─â pentru a calcula cele mai ├«ngrozitoare zile ale anului. Astfel el a ajuns la concluzia c─â a treia zi de luni din an este ┼či cea mai trist─â.

Tot ├«n aceast─â perioad─â, trebuie acordat─â o aten┼úie sporit─â ┼či vie┼úii de cuplu. Mai multe studii efectuate ├«n ultimii ani au ar─âtat c─â num─ârul de divor┼úuri se dubleaz─â ├«n luna ianuarie.

Pentru a combate st─ârile de apatie ┼či depresie, specifice mai ales ├«n sezonul rece, este recomandat s─â aerisim foarte des ├«nc─âperile ├«n care st─âm ┼či s─â facem plimb─âri lungi ├«n natur─â. De asemenea, indicate ┼či sporturile specifice iernii sau, dac─â vremea este mult prea friguroas─â, exerci┼úiile la sal─â.

Iat─â c├óteva sfaturi pentru a dep─â┼či cu bine aceast─â perioad─â din an!

St─ârile de anxietate ┼či de depresie, asociate deseori cu lipsa poftei de m├óncare necesit─â neap─ârat adoptarea unei alimenta┼úii s─ân─âtoase. Pentru aceasta, natura pune la dispozi┼úie multe alternative la renumitele antidepresive:

- Sucurile din fructe ┼či legume proaspete, precum portocale, mere, struguri, ┼úelin─â, spanac, morcovi ┼či altele sunt excelente energizante la micul dejun.

- Iubitorii de ceaiuri trebuie s─â ┼čtie c─â sun─âtoarea este una dintre cele mai renumite plante medicinale pentru lupta cu depresiile, st─ârile de nervozitate, st─âri de oboseal─â ┼či isterie.

- Cura cu l─âpti┼čor de matc─â ┼či polen este una dintre cele mai recomandate ├«n st─ârile depresive, mai ales la femeile care au deficit de hormoni estrogeni. Mierea nu trebuie s─â lipseasc─â nici ea din dieta s─ân─âtoas─â. Se ├«nlocuie┼čte mierea cu orice dulce preferat.

- De asemenea, nucile, semin┼úele crude, fructele uscate ┼či alimentele bogate ├«n omega 3 (foarte bun este uleiul de in) sunt foarte bune ├«n perioadele de depresie.

├Än plus, mini-vacan┼úele la munte sau ├«ntr-o zon─â lini┼čtit─â sunt o alt─â surs─â de a trece mai repede peste depresie. Lumina soarelui ┼či mersul descul┼ú fac minuni, ├«n ┼ú─ârile nordice expunerea la razele solare este considerat─â un tratament eficient ├«n lupta cu depresia.