Temperaturile ridicate din timpul verii pot da ameţeli, senzaţie de sufocare, agitaţie, dureri de cap, care nu te lasă să pui geană pe geană noaptea. Înainte de a recurge la pastile pentru a alunga insomnia, încearcă variante blânde de tratare a problemei.

Insomnia este cea mai răspândită dereglare a somnului, de care suferă circa 30% dintre adulţi. Nu doar căldura poate să afecteze calitata somnului, ci şi stresul, depresia, grijile, schimbările de fus orar, în caz că te afli în vacanţă în afara ţării, bolile de inimă, respiratorii sau digestive.

Înainte de a urma orice tip de tratament pentru a scăpa de insomnia, încearcă să faci unele schimbări de stil de viaţă:

  • Evită să bei cafea, băuturi energizante, ceai verde, negreu sau roşu.
  • Lasă să treacă 2-3 ore de la cină până la culcare.
  • Ai grijă ca masa de seară să fie uşoară, pentru a nu îngreuna procesul de digestie. Alege alimente care conţin calciu. Laptele cald este excelent pentru un somn bun. Are triptofan, bun în stimularea secreţiei de serotonină, care induce o stare de bine, elimină stresul, durerile de cap.
  • Relaxează-te făcând baie şi pune în apă câteva picături de uleiuri esenţiale cu efect calmant. Eficiente contra insomniei sunt cele de levănţică, valeriană, busuioc, coriandru, ienupăr, salvie, trandafir.
  • Stabileşte o oră la care să mergi la culcare şi ai grijă să fie aceeaşi în fiecare seară. Cu timpul, vei adormi mai uşor, pentru că organismul îşi va crea un ritm propriu.

Cele mai bune plante în combatarea insomniei sunt rădăcina de valeriană, lavanda, muşeţelul, passiflora, busuiocul. Când nu poţi sp dormi te-ar mai pueta ajuta un ceai călduţ de mentă, roiniţă, sulfină, seminţe de mărar, fenicul. Le poţi folosi în amestec sau separat, îndulcite cu puţină miere sau simple.

Passiflora

Şi Passiflora este o plantă bună pentru alungarea insomniei. Sunt de ajuns 2 ceşti de ceai, dar se pot folosi şi 30 de picături de tinctură de floare dizolvate în puţină apă.

Valeriana

Te pregăteşte pentru somn şi valeriana. Un vârf de cuţit de pulbere de valeriană luat de 3 ori pe zi, îţi garantează un somn odihnitor. Dacă preferi ceaiul, ai nevoie de o linguriţă de plantă la 200 ml de apă clocotită.

Muşeţelul

Dintre toate plantele care alungă insomnia, muşeţelul este cel mai cunoscut pentru efectele de liniştire şi de eliminare a tensiunii care se acumulează de-a lungul zilei. Infuzia se face adăugând 2 căni de apă clocotită peste două linguriţe de plantă. O laşi 15 minute, acoperită, pentru a păstra uleiurile volatile.

Teiul

La fel de bună este şi infuzia de tei băută înainte de culcare. Pune o cană de apă fiartă peste 1-2 linguriţe de flori de tei uscate. După 10-15 minute, timp în care păstrezi vasul acoperit şi scufundat în apă rece, pentru a se răci, îl poţi strecura şi bea.

Atenţie!

Femeile însărcinate pot bea seara infuzie de tei, de muşeţel ori o cană de lapte cald.