Mirosul îmbietor de scorţişoară ne duce cu gândul la sărbătorile de iarnă, la prăjiturile delicioase abia scoase din cuptor sau la vinul fiert. Acest condiment este însă şi remediu pentru diferite afecţiuni. Descoperă beneficiile neştiute ale scorţişoarei si cât de important este consumul de scorţişoară pentru sănătatea ta!

În Antichitate, scorţişoara reprezenta un dar destinat regilor şi valora de 15 ori mai mult decât argintul. Condiment exotic din India, Sri Lanka, Brazilia, Vietnam şi Egipt, acest condiment a ajuns în Europa în Evul Mediu. Apreciată în diverse preparate culinare, scorţişoara se dovedeşte utilă şi în alinarea unor suferinţe. Bogată în fosfor, magneziu, fier şi calciu, scorţişoara îmbunătăţeşte digestia, detoxifică ficatul, scade nivelul de colesterol din sânge şi are proprietăţi antibacteriene, antifungice şi antiparazitare.

Mai jos va aratam care sunt beneficiile neştiute ale scorţişoarei:

Scortisoara scade glicemia

Alimentele bogate în carbohidraţi cresc nivelul de zahăr din sânge. Scorţişoara, însă, poate diminua efectele negative ale acestor produse deoarece încetineşte procesul de golire a stomacului după fiecare masă.

Datorită conţinutului bogat de fibre, scorţişoara este un remediu pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2, pentru că îmbunătăţeşte capacitatea de a răspunde la insulină şi reglează, în felul acesta, nivelul de zahăr din sânge. Fă-ţi un obicei din a consuma câte o linguriţă de pudră de scorţişoară zilnic pentru a preveni diabetul zahar şi pentru a ţine sub cotrol indicele glicemic. Poţi folosi scorţişoara la budinci, prăjituri, cafea, ceai şi în orice fel de mâncare.

Scortisoara stimulează activitatea cerebrală

Scorţişoara are proprietăţi miraculoase nu doar atunci când este consumată, ci şi când este mirosită. Parfumul acestui condiment îmbunătăţeşte memoria, creşte capacitatea de a învăţa lucruri noi şi sporeşte atenţia.

Datorită rolului de tonic cerebral, scorţişoara vindecă migrenele, cefaleele şi este un bun adjuvant în tratarea anxietăţilor şi a depresiilor prin îndepărtarea tensiunilor nervoase. Aşadar, dacă munca ta presupune activitate intelectuală intensă şi stres, pune un pic de ulei de scorţişoară în camera de lucru pentru a-ţi stimula creierul şi a-ţi îmbunătăţi capacitatea de concentrare.

Este bine de ştiut însă că mirosul puternic de scorţişoară nu e indicat femeilor însărcinate şi persoanelor care suferă de hipertensiune.

Scortisoara te ajută să slăbeşti

A pierde în greutate cu ajutorul scorţişoarei nu este doar uşor, ci şi sănătos! Acest condiment poate avea efecte uimitoare atunci când este combinat cu iaurt, brânză, ceai, cafea, suc natural şi lapte.

O jumătate de linguriţă de scorţişoară consumată zilnic inhibă apetitul, iar tu vei mânca mai puţin la fiecare masă. Utilizarea frecventă a acestui condiment în diferite mâncăruri va ajuta organismul să elimine toxinele, va îmbunătăţi digestia şi va accelera metabolismul.

Pont: Pentru a te menţine în formă după un regim de slăbire, foloseşte câte o jumătate de linguriţă de scorţişoară în mâncărurile pe care le prepari.

Efectele benefice ale scorţişoarei depind de calitatea şi prospeţimea condimentului. Pulberea de scorţişoară îşi pierde proprietăţile după 6 luni, iar batoanele au un termen de valabilitate de până la un an.
Sfatul specialistului

Dr. Cristina Bălănescu, medic primar medicină generală, cu competenţe în terapii complementare, Centrul Medical Clar Med, Bucureşti

Scorţişoara cu miere face minuni


Scorţişoara are proprietatea de a dilata vasele de sânge, ajută la îmbunătăţirea circulaţiei şi la oxigenarea celulară. Datorită rolului anticoagulant, acest condiment previne formarea cheagurilor. O doză zilnică de 0,5 g de scorţişoară pudră şi miere se recomandă în afecţiunile cardiovasculare şi neurologice.

Un amestec de 0,5 g de scorţişoară şi 1 linguriţă de miere consumat pe o perioadă de 3-7 zile îmbunătăţeşte sistemul imunitar şi combate gripa, viroza şi răceala. Această combinaţie este folosită cu succes şi în afecţiunie dermatologice, ca unguent.

INFO: 10 grame de scorţişoară conţin: 24,7 kcal, 0,12 g grăsimi, 8,06 g carbohidraţi, 0,4 g proteine.