Somnul este vital pentru sănătatea ta. Dacă unul dintre parteneri se luptă cu problema sforăitului, relaţia de cuplu în timp poate avea de suferit.

Dacă atunci când dormi fluxul de aer pe care îl inspiri este perturbat, apare zgomotul cunoscut sub denumirea de sforait. De cele mai multe ori această problemă apare în momentul în care se îngustează sau blochează căile nazale. Cu cât aerul trece printr-un spaţiu mai îngust cu atât vibrează mai tare şi zgomotul aferent este mai puternic.

Verifică umiditatea din cameră

Aerul uscat din camera poate să contribuie la apariţia deranjantelor zgomote. Astfel, o umiditate scăzută poate duce la guscarea gurii şi a căilor nazale, obstrucţionând în felul acesta aerul care pătrunde către plămâni. Achiziţionează un umidificator de cameră şi testează metoda.

Ai grijă la surplusul de kilograme

Chiar şi 3-4 kilograme în plus poate să favorizeze apariţia sforăitului. Cu cât surplusul de kilograme este mai mare cu atât mai mare va fi deficienţa respiratorie. Ai grijă la dieta ta, încearcă să ai 3 mese pe zi sănătoase, să bei suficientă apă şi să faci mişcare. Slăbitul nu te va ajuta doar să ai parte de un aspect plăcut ci se va reflecta şi asupra calităţii somnului şi a tuturor celorlalte aspecte ale vieţii tale.

Dormi pe o pernă mai înaltă

Acest truc presupune ca în timpul somnului capul tău să fie mai sus decât poziţia corpului. Dacă ai posibilitatea să ridici patul în această zone este perfect, dacă nu încearcă să pui o pernă mai mare care să îţi ridice zona cervicală astfel încât să poţi respira mai bine. O altă modalitate ar fi aceea de a pune ceva sub capetele patului astfel încât să obţii un plan înclinat.

Află cum poţi să slăbeşti cu ajutorul strugurilor AICI

Păstrează curăţenia şi evită praful

Praful, polenul, acarienii, toţi contribuie la disconfortul tău respirator şi nu numai. În podea sau pe materialele textile existente în cameră pot exista alergeni care să îţi favorizeze o respiraţie deficitară mai ales noaptea. Dacă ai un aparat de aer condiţionat în cameră, asigură-te că schimbi des filtrele de aer şi aeriseşte cu mare atenţie camera în fiecare zi.

Analizează-te

Este foarte important dacă ai depistat o problemă să afli care este într-adevăr cauza ei. În acest caz factorii pot fi diverşi de la alimentaţie, stil de viaţă, stres, oboseală acumulată, vicii.

O dată ce ai depistat cauza apariţiei îţi va fi mult mai uşor să rezolvi situaţia.

Pilula antisforăit

Din fericire există o gamă largă pe piaţă ce promite să te scape de această problemă de la pastile până la spray-uri. Alege o variantă acre să nu îţi creeze dependenţă. Cele realizate din enzime naturale te pot ajuta să previi şi să limitezi congestia nazală.

Apelează la aromoterapie

Dacă ai luat umidificatorul poţi să adaugi unele uleiuri ce au ca acţiune îmbunătăţirea activităţii sinusurilor şi aici amintim eucaliptul, menta, mugurii de pin. Toarnă înainte de culcare 3-5 picături în rezervor şi bucură-te de un somn odihnitor. La fel de bună este şi metoda clasică a aburului unde poţi de asemenea să adaugi câteva picături de ulei esenţial, sau să aplici câteva picături pe o batistă şi să o ţii la nas câteva minute în timp ce inspiri adânc aer în piept.

Evită pe cât posibil alcoolul şi sedativele

Cu cel puţin două ore înainte de culcare nu administra pastile sedative şi încearcă să nu consumi alcool. În felul acesta vei evita relaxarea musculaturii şi a ţesuturilor aferente care contribuia la blocarea căilor respiratorii ce duce la apariţia sforăitului.

O altă variantă ar fi să încerci să lucrezi musculatura din cavitatea bucală şi din zona gâtului.

În cazu în care nici una din aceste soluţii nu te ajută să îmbunătăţeşti calitaea somnului apelează la un medic specialist în vederea unor investigaţii medicale.