Spre finalul iernii, lipsa de energie şi dificultatea de a te concentra îţi fac probleme. Printre remediile naturale care te pot ajuta în această perioadă se numără şi apa de năut.

Se obţine în diverse moduri

Pentru a te bucura de proprietăţile terapeutice ale apei de năut alege una dintre aceste variante de preparare:

- fierbe boabe de năut, strecoară şi păstreaza lichidul rămas,

- lasă la macerat 12 ore sau peste noapte 2 linguri de boabe de năut în 250 ml de apă rece, strecoară şi bea apa după ce o încălzeşti puţin,

- pune 500 g de făină de năut cu 100 ml de apă la macerat, la temperatura camerei. După o zi sau o zi şi jumătate, lichidul se decantează. Bea-l pe stomacul gol sau între mese.

Te protejează de răceli

Indiferent de modul în care alegi să o prepari, apa de năut combate răceala şi te revitalizează după ce ai trecut printr-o perioadă în care ai avut o viroză.

Ştiai că…

…boabele de năut se pot măcina şi pune în piureuri, în compoziţia de chiftele, în tocăniţe sau pilafuri?

…apa de năut se adaugă la sosuri, mâncăruri, supe, ciorbe pentru a le da un gust deosebit?

…din făina de năut se poate prepara o cremă proteică, ideală în perioadele de post sau pentru vegetarieni? Înmoi 200 g de făină într-o jumătate de litru de apă şi o laşi deoparte 2 ore. Complezei cu apă cât să prindă consistenţă de smântână şi fierbi. După 10 minute, amesteci şi stingi focul. Când s-a răcit, pui 2-3 linguri de ulei vegetal, de preferat de măsline, condimente după gust şi usturoi pisat.

Alungă oboseala

Pentru a-ţi recăpăta energia şi a te simţi din nou odihnit, plin de viaţă bea în fiecare zi apă de năut, mai ales pe parcursul dimineţii, în loc de cafea sau altă băutură cu efect energizant. O poţi face după una dintre reţetele de mai sus sau astfel: lasă la înmuiat peste noapte 250 g de năut în 4 căni cu apă rece, iar dimineaţa fierbe lichidul obţinut după strecurare până rămâne doar un sfert din cantitate.