Te trezeşti des noaptea măcinat de gânduri legate de problemele financiare sau de stresul vieţii cotidiene? Pentru a combate aceste stări şi pentru a-ţi induce o senzaţie de linişte, apelează la farmacia naturii!

Insomniile, hipertensiunea arterială, iritabilitatea şi atacurile de panică sunt semne ale dezechilibrului sistemului nervos. Multe dinte ele sunt cauzate de stres, şi, netratate, pot conduce la instalarea depresiei, tulburare din ce în ce mai frecventă în ţara noastră.

Muşeţelul elimină stresul

Insomnia poate fi cauzată de stările de anxietate şi de stres. Ceaiul de muşeţel nu reduce doar stările de nelinişte, ci induce şi senzaţia de somn şi previne trezirea nocturnă. În plus, relaxează musculatura şi alungă stările de iritabilitate.

Ai nevoie de: 3 linguri muşeţel uscat, 500 ml apă fierbinte. Infuzezi florile în apă 5 minute, vasul fiind acoperit, apoi strecori. Bei 2 căni, una dimineaţa şi una seara, cu 30 de minute înainte de culcare.

Menta te calmează

Pe lângă faptul că stimulează sistemul digestiv, menta este recomandată celor care suferă de anxietate. Conţinutul de mentol din mentă relaxează musculatura şi previne stările nervoase. Deoarece nu are în componenţa sa cofeină, ceaiul de mentă poate fi şi băut înainte de culcare.

Ai nevoie de: 1 linguriţă mentă uscată, 250 ml apă fierbinte. Infuzezi frunzele în apă, 3-4 minute, apoi strecori şi bei ceaiul la temperatura camerei. Dacă foloseşti frunze proaspete, este recomandat să le fierbi 2 minute, apoi să le strecori.

Roiniţa previne depresia

Mai este cunoscută şi sunt denumirile de melisă, lămâiţă sau iarba-albinelor şi este recomandată în cazul tulburărilor de natură psiho-emoţională. Planta reduce nivelul de cortizol din sânge, aşa numitul hormon al stresului, şi relaxează corpul fără să provoace stări de greaţă.

Ai nevoie de: 1 linguriţă roiniţă, 250 ml apă fierbinte. Fierbi planta 2 minute în apă, apoi strecori şi bei ceaiul fierbinte, zilnic, în perioadele în care eşti mai agitat.

Trandafirii induc somnul

Ceaiul de trandafiri din soiul Rosa centifolia este excelent pentru persoanele care resimt zi de zi efectele stresului. Băut cu 10-15 minute înainte de culcare, el combate stările de agitaţie şi oferă un somn odihnitor întreaga noapte.

Ai nevoie de: 1 linguriţă petale de trandafiri uscate sau proaspete şi 200 ml apă fierbinte. Dacă foloseşti petale proaspete, este recomandat să le speli înainte să le foloseşti. Fierbi 5-10 minute petalele până se închid la culoare. Scurgi ceaiul înainte să-l bei.

Floarea pasiunii, sedativul natural

Pentru reducerea stării de nelinişte, infuzia de floarea pasiunii sau passiflora este un alt remediu natural recomandat. Florile conţin alcaloizii şi flavone, care au proprietăţi sedative şi calmante. În plus, ceaiul de floarea pasiunii scade tensiunea arterială şi previne tahicardia.

Ai nevoie de: 1 linguriţă plantă uscată, 150 ml apă. Infuzezi planta 10 minute în apă fierbinte, vasul fiind acoperit, scurgi infuzia şi o bei în momentele de nelinişte.

Atenţie!

Ceaiul de floarea pasiunii nu este recomandat copiilor sub 6 ani şi nici femeilor gravide.