A trecut deja ceva timp de când te-ai pus în pat şi nu reuşeşti să adormi? Nu te repezi la somnifere! Ai mulţi aliaţi în natură care te scapă de insomnii!

Hameiul, inamicul nopţilor albe

Recunoscut pentru proprietăţile sale sedative, hameiul este de ajutor când vine vorba de tratarea insomniei. Prepară o infuzie de hamei, adăugând o lingură de conuri la o cană cu apă clocotită.

Lasă amestecul la infuzat timp de 10 minute, după care strecoară şi bea o cană cu o jumătate de oră înainte de culcare. Şi infuzia obţinută din combinarea hameiului cu florile de tei te poate ajuta, datorită efectului calmant al acestui remediu.

Adaugă o linguriţă şi jumătate de amestec de flori de tei şi conuri de hamei la o cană cu apă fierbinte. Lasă cana acoperită, după care poţi bea 1-2 căni pe zi.

Tinctura de păducel «aduce» somnul

Pentru a avea parte de un somn reconfortant şi odihnitor poţi încerca tinctura de păducel. O prepari din 20 g de flori şi frunze de păducel, pe care le adaugi în 100 ml de alcool de 60-70 de grade.

Laşi amestecul la macerat timp de 10 zile, după care pui câte 10-15 picături în puţină apă şi bei de trei ori pe zi. Pentru combaterea insomniilor, mai poţi încerca şi un ceai din plante care are efect sedativ.

Amestecă 40 g de rădăcini de valeriană, 30 g de flori de levănţică, 15 g de flori de muşeţel şi 15 g de frunze de mentă. Adaugă o linguriţă din acest amestec la o cană cu apă fierbinte, iar după răcire bea cu o jumătate de oră înainte de culcare.

Valeriana te relaxează

Şi valeriana te ajută dacă ai probleme cu somnul. Încearcă tinctura de valeriană, pe care o prepari din 20 g de rădăcini de plantă, lăsate la macerat timp de 8 zile, în 100 ml de alcool de 70 de grade.

După macerare, iei câte 15-20 de picături, de trei ori pe zi. Tot din valeriană mai poţi încerca şi pulberea de rădăcină uscată. O poţi procura sub formă de capsule din magazinele cu produse naturiste. Indicat este să iei o capsulă de trei ori pe zi.

Roiniţa, adevărat somnifer

Pe lângă insomniile cauzate de căldură, mai pot apărea şi cele de origine nervoasă. În acest caz, te poate ajuta decoctul de roiniţă. Adaugă o lingură de plantă la o cană cu apă, după care fierbi amestecul timp de 5 minute. Bea câte 2-3 căni pe zi.

Şi busuiocul este recomandat pentru această insomnie. Prepară o infuzie de busioc, adăugând o lingură de frunze şi flori la o cană cu apă clocotită. Poţi bea câte 3 căni pe tot parcursul zilei.