Incerci sa maschezi epuizarea consumand 1, 2 sau poate 3 cafele intr-o zi? Cand simti ca nu mai poti, ca trebuie sa schimbi ceva, sa stii ca poti sa alungi starea de oboseala cu usurinta. Am gasit cateva trucuri testate, pe care te invitam sa le testezi.

Vei vedea cat de repede te vei simti mai energic si mai plin de viata. Tot ce trebuie sa faci este sa urmezi acesti pasi.

Hidrateaza-te

Cand simti ca te copleseste starea de oboseala, te intrebi daca ai baut apa indeajuns? Deshidratarea reduce foarte mult doza de energie pe care o avem si, deci, afecteaza negativ performanta. Bea cel putin opt pahare de apa zilnic si te vei simti in forma.

Mananca mai multe alimente proteice

De la alimentatie pleaca totul, adica poti avea o energie de invidiat si o minte sclipitoare sau te poti imbolnavi cu usurinta. De alegerile tale culinare depinde daca faci parte din tabara celor sanatosi sau a celor mai putin sanatosi. O dieta echilibrata, bogata in nutrienti valorosi pentru organism, iti furnizeaza necesarul de energie, fara a fi nevoie sa suplimentezi cantitatea de minerale si vitamine. Insa trebuie sa stii ce inseamna o dieta echilibrata. In primul rand, consuma zilnic fructe si legume si include in meniu mai multe proteine. O masa bazata pe alimente proteice, luata dimineata, iti va furniza energia de care ai nevoie. Evita sa mananci o cantitate mare de carbohidrati in primele ore ale zilei, pentru ca acestea stimuleaza organismul sa produca glucoza, iar aceasta favorizeaza cresterea nivelului de zahar din sange. Efectul: te vei simti epuizata si apatica, in ciuda faptului ca imediat dupa masa ai senzatia ca esti plina de vitalitate.

Fa des pauze scurte

Acest sfat este valabil mai ales pentru cei care lucreaza la un computer, laptop sau alt dispozitiv cu ecran luminos. Statul prelungit in fata ecranului oboseste mintea si fizicul. Ia o pauza cand gasesti prilej, dar nu mai tarziu de o ora. De fapt, fa-ti un program si ridica-te la fiecare cincizeci de minute de la computer. O pauza de pana la cinci minute este foarte valoroasa. De asemenea, inainte de culcare cu cel putin o ora, este indicat sa nu mai folosesti smartphone-ul, computerul, laptopul, tableta.

Include in meniu mai multe legume verzi

De ce este foarte important sa consumam legume verzi? Pentru ca acestea sunt surse nemaipomenite de energie. Consuma spanac, broccoli, mazare si vei beneficia, pe langa efectul detoxifiant, si de un plus de energie.

Fa execitii de relaxare

Dimineata, imediat dupa trezire, fa exercitiul numit “relaxare de pisica”, care elimina tensiunea si imbunatateste fluxul sangvin. Aseaza-te in genunchi, cu palmele pe sol, imitand pozitia unei pisici. Trebuie sa ai genunchii in aceeasi linie cu soldurile, iar mainile sa fie pe langa corp, pe linie paralela. Intinde gatul si retrage spre inapoi umerii, avand grija ca spatele sa fie drept si incordat usor. Te relaxezi apoi, in timp ce apleci gatul si capul, si curbezi coloana vertebrala. Respira profund si repeta exercitiul de opt pana la zece ori.