Încântarea la aflarea veştii că vei fi mămică peste nouă luni începe să fie umbrită de greţurile matinale cărora nu mai ştii cum să le faci faţă?

Faptul că aproape toate mămicile au trecut prin asta nu te ajută cu nimic?Află ce poţi face pentru a avea dimineţi mai uşoare!

Neplăcute, dar perfect normale

Deşi este un simptom normal al ajustării organismului la schimbările provocate de sarcină, nimic nu este mai neplăcut decât greţurile care-ţi strică fiecare dimineaţă.

Iar când starea nu se îmbunătăţeşte odată cu trecerea dimineţii şi continuă pe tot parcursul zilei sau chiar şi în timpul nopţii, este cu atât mai rău. Partea bună este că lucrurile reintră în normal după primul trimestru al sarcinii, deşi nici asta nu este o regulă generală.

Ţine glicemia sub control

Nivelul constant al zahărului din sânge te fereşte cel mai bine de greţurile matinale. Iar acest lucru poate fi asigurat prin mesele regulate şi frecvente.

Mănâncă proteine la fiecare masă sau la fiecare gustare şi ceva uşor digerabil înainte de a merge la culcare (un iaurt). Uneori, câţiva biscuiţi săraţi mâncaţi imediat după ce te trezeşti pot fi eficienţi în combaterea greţurilor.

Ia vitamine din grupul B

Vitamina B6 este cea mai importantă în combaterea greţurilor din timpul sarcinii. Dar specialiştii sunt de părere că nu ar strica să iei un complex de vitamine din grupul B. Şi asta mai ales pentru că acidul folic (vitamina B9) este esenţială pentru dezvoltarea bebeluşului.

Apelează la plante

Ceaiurile din frunze de piersic sau de zmeur reuşesc de cele mai multe ori să combată stările de rău din primul trimestru al sarcinii. Ghimbirul are şi el o acţiune calmantă asupra tubului digestiv.

Îl poţi consuma tot sub formă de ceai. O altă opţiune ar fi talpa-gâştei, care, deşi nu ajută neapărat la eliminarea greţurilor, este un tonic general perfect pentru femeile însărcinate.