Dansul este cel mai plăcut mod de prevenire a sedentarismului, ce poate fi practicat de oricine, indiferent de vârstă. În plus, contribuie la o bună detoxifiere a organismului şi ajută la menţinerea unei posturi corecte, prin care sunt prevenite unele afecţiuni ale spatelui, gen scolioză.

Specialiştii afirmă că dansul este o activitate care scade tensiunea, datorită dilatării unui număr mare de vase sanguine. În timpul dansului se deschid capilarele (cele mai mici vase sanguine) nefuncţionale până la începerea activităţii.

În stare de repaus, numărul capilarelor funcţionale pe un milimetru pătrat de piele este de 200.

La o persoană care dansează, acestea ajung la 820 pe milimetru pătrat. Specialiştii afirmă că dansul este, de asemenea, un mijloc eficient de prevenire a insuficienţei venoase. În plus, practicat cu regularitate, dansul creşte nivelul colesterolului "bun" în devafoarea celui "rău" şi îmbunătăţeşte cu 15 la sută capacităţile respiratorii.

Tip de dans în funcţie de personalitate
În ceea ce priveşte preferinţa pentru dansuri, psihologii afirmă că persoanele interiorizate preferă dansurile lente, iar cele extrovertite sunt atrase de dansurile ritmice.

Tipurile de dans au şi o serie de alte avantaje. Astfel, tangoul este recunoscut pentru efectul de tonifiere a gambelor şi coapselor şi contribuie la o mai bună coordonare a mişcărilor.

În schimb, valsul întăreşte muşchii picioarelor şi îmbunătăţeşte respiraţia. Salsa este un tip de dans indicat pentru combaterea şi prevenirea durerilor de spate.

Dansurile ritmice sunt o metodă practică de ardere a caloriilor (aproximativ 500 de calorii în două ore), de eliminare a toxinelor şi de instalare a stării de bunădispoziţie (datorită eliberării de endorfine, „hormonii fericirii).