În timpul sarcinii fiecare gravidă se confruntă cu probleme specifice perioadei. Una dintre acestea este reprezentată de picioarele umflate. Îţi venim în întâmpinare cu câteva trucuri care te vor ajuta să treci mai uşor peste această neplăcere!

În timpul sarcinii corpul femeilor suferă schimbări majore. Umflarea picioarelor este frecventă pe perioada celor nouă luni şi oarecum normală deoarece gravidele reţin mai multă apă în corpul lor decât în mod normal. Astfel, picioarele şi gleznele sunt mai umflate decât de obicei.

Nu te feri de plimbări

Crezi că picioarele umflate sunt efectul efortului pe care îl depui? Nimic nu este mai greşit. Umflarea picioarelor nu are legătură cu efortul, ba mai mult plimbările pe jos, înotul şi exerciţiile fizice uşoare (binînţeles recomandate de medic) te vor ajuta să scapi de această problemă specifică perioadei.

Evită patofii cu toc

Faptul că îţi doreşti să arăţi bine este un lucru bun, dar când picioarele umflate sunt urmarea acestei dorinţe, mai bine te rezumi la a purta încălţări comode. Există o varietate de pantofi care, pe cât de bine arată, pe atât de confortabili sunt. De asemenea, este recomandat ca pantofii pe care-i porţi să fie un pic mai largi pentru a avea mai mult confort.


Citeşte şi:

9 metode de relaxare în timpul sarcinii

10 lucruri care te vor surprinde în timpul sarcinii


Perna, un ajutor de încredere

Atunci când stai în pat poţi folosi o pernă pentru ca picioarele tale să fie mai sus de nivelul capului. Astfel circulaţia sangvină se îmbunătăţeşte, iar picioarele nu vor mai arăta la fel de umflate. Dacă eşti la birou sau într-un loc care nu-ţi permite să te întinzi, foloseşte un scăunel pe care îţi poţi ţine picioarele.

Bea multă apă

Deşi motivul pentru care picioarele tale sunt umflate este reprezentat de reţinerea apei în corp, se pare că expresia ,,cui pe cui se scoate” se poate aplica eficient. Apa este reţinută mai puţin atunci când eşti hidratată eficient.