Acest regim de slăbit porneşte de la ideea că nu contează ce şi cât mănânci, ci când mănânci, mai ales că persoanele suprapon­derale fac adesea greşeala de a avea mese desincronizate în raport cu nevoile organismului lor: prea puţine calorii dimi­neaţa, devreme, şi prea multe seara.

Dieta a fost creată de Daniela Ja­kubowics, medic endocrinolog, cerce­tă­tor la Universitatea din Tel Aviv şi autor al mai multor studii în domeniul bolilor metabolice şi nutriţiei.

Ea susţi­ne că organismul procesează alimen­tele în mod diferit, în funcţie de mo­men­tul zilei. Metabolismul este influ­en­ţat de ritmul circadian al orga­nis­mului - ritmul biologic intern al corpu­lui, pe o durată de 24 de ore.

Aşadar, medicul endocrinolog a creat un plan de ali­mentaţie prin care slăbeşti repartizând caloriile astfel: 600-850 de calorii la micul dejun, 350-400 de calorii la masa de prânz, şi 150-200 de calorii la cină.

Micul dejun

Ar trebui să abunde în proteine, de exemplu două căni de lapte, iaurt sau lapte de soia, la care se adaugă omletă de albuşuri sau frip­tură de carne slabă. Proteinele consu­mate dimineaţa oferă energie, constru­iesc masă musculară, cresc vigilenţa şi ajută la menţinerea nivelului zahărului în sânge timp de mai multe ore.

De asemenea, este obligatorie o cantitate moderată de carbohidraţi şi grăsimi, precum şi un desert dulce.

Dr. Jaku­bowics susţine că o bucată de cio­co­lată, o plăcintă cu mere sau o prăjitură satisfac pofta de dulce şi păstrează ridi­cat nivelul de serotonină pe parcursul zilei. Toate aceste alimente, spune ea, ar trebui să fie consumate înainte de ora 10 dimineaţa.

Prânzul

Ar trebui luat între orele 14 şi 15, chiar dacă nu îţi e foa­me, şi să se limiteze la legume, fructe şi alimente bogate în proteine, fără dulciuri sau carbohidraţi.

Cina

Ideal, masa de seară ar trebui să conţină doar le­gume, dar poţi adăuga o cantitate mică de fructe sau alimente cu proteine slabe.

Poţi bea ceai, cafea fără zahăr, în orice moment al zilei.

Urmează acest plan, iar kilogramele în plus se vor topi şi vei rămâne la greutatea dorită. Deoarece micul dejun este bogat în proteine şi conţine şi un desert, poftele de dulce de după amiază şi seara vor fi cu mult diminuate şi nu vei fi tentat să abandonezi lupta cu kilogramele.