Unii dintre noi răcesc de trei ori pe iarnă, iar alţii deloc. Sunt persoane în jurul nostru care par să nu se îmbolnăvească niciodată, să fie mereu în formă şi să aibă energie. Care sunt secretele acestor oameni pentru a ţine la distanţă bacteriile şi viruşii?

Se vaccinează

Gripa poate să ducă la spitalizare şi, în cel mai rău caz, la moarte. Aşa că e bine să fim precauţi, mai ales dacă ne încadrăm în grupele de risc: vârstnici, copii, femei însărcinate, bolnavi cronic. Chiar dacă nu ne numărăm printre persoanele aflate la risc, vaccinul antigripal e cea mai bună metodă de protecţie împotriva gripei.

Dorm bine

Studiile arată că sistemul imunitar are de suferit atunci când nu dormim suficient noaptea. Somnul oferă corpului şansa de a înlătura oboseala şi de a face reparaţiile necesare unei bune funcţionări. Deşi problemele de la muncă ne ţin uneori în priză sau rămânem blocaţi pe butonarea telefonului la ore târzii, e bine să ne facem un orar pe care să-l respectăm în cât mai multe zile şi care să includă 7-8 ore de somn în fiecare noapte.

Consumă vitamina C din natură

Un inamic redutabil al răcelilor, care poate atât să le prevină, cât şi să le scurteze durata dacă deja s-au instalat, vitamina C se găseşte în cantitate considerabilă în: kiwi, citrice, căpşuni, ardei gras roşu, ardei iute, pătrunjel, legume verzi cu frunze, usturoi.

Se plimbă

Când mergem în lumină naturală, ne creştem nivelul de vitamina D, necesară prevenirii diabetului, a osteoporozei sau a depresiei. E greu să ai parte de aer curat atunci când locuieşti într-un oraş mare, dar 15-20 de minute de mers pe jos zilnic sunt mult mai bune decât statul pe scaun în autobuz sau în maşina personală. În weekend, o plimbare în parc sau o drumeţie la pădure ne va ajuta nu doar să ne dezmorţim oasele şi să ne creştem buna dispoziţie, ci şi să ne creştem rezistenţa la atacul viruşilor.

Beau apă şi ceaiuri de plante

Procesul natural de detoxificare a corpului are loc în ficat. Pentru ca acesta să funcţioneze bine, e indicat să reducem alcoolul şi să bem suficientă apă (simplă, cu o felie de lămâie sau cu câteva frunze de mentă) şi ceaiuri de plante neîndulcite. Dimineaţa, ne putem îndrepta spre o cană cu ceai verde, care ne va aduce şi energie şi ai cărui antioxidanţi vor ţine bolile la distanţă, iar seara putem să apelăm la un ceai de muşeţel, care va înlătura anxietatea şi insomnia.