Cum s─â previi depresia de iarn─â

1 2 jpg jpeg

Asocia┼úia American─â de Psihiatrie afirm─â c─â tulbur─ârile afective sezoniere sunt, de fapt, un semn al unei depresii majore sau al unei tulbur─âri bipolare, deci nu sunt generate de schimb─ârile anotimpurilor ┼či, respectiv de modific─ârile de temperatura ci, ele exist─â ├«ntr-un context ┼či sunt doar influen┼úate de condi┼úiile meteorologice men┼úionate.

Depresia de iarnă, în general, poate avea următoarele simptome :

- greutate la trezirea de diminea┼ú─â; - somnolen┼ú─â pe parcursul zilei, dificultate ├«n concentrarea aten┼úiei ┼či realizarea eficient─â a sarcinilor zilnice ; - tendin┼úa de a dormi mai mult; - un nivel redus de energie ┼či, de aici, lipsa motiva┼úiei ┼či tendin┼úa spre am├ónare; - nevoia de a m├ónca mai mult, ├«n special apare nevoia de : zah─âr, alcool ┼či fast food din care deriv─â cre┼čterea ├«n greutate ┼či se poate intr─â ├«n cercul vicios al unei dispozi┼úii proaste generate de cre┼čterea ├«n greutate; - retragerea ├«n sine, evitarea activit─â┼úilor amicale, sociale ┼či, chiar, familiale.

Însă, toate aceste simptome ale depresiei sezoniere pot fi combătute sau măcar ţinute în frâu. Iată cum!

Bucur─â-te de lumina soarelui

De┼či temperaturile sunt mai sc─âzute, asta nu ├«nseamn─â c─â trebuie s─â te izolezi ├«n cas─â. F─â plimb─âri lungi, ├«n natur─â, mai ales ├«n zilele ├«nsorite. Expunerea la lumina soarelui va stimula organismul s─â produc─â mai mult─â vitamina D, un nutrient esen┼úial care ajut─â la func┼úionarea cerebral─â ┼či care combate efectele depresiei.

├Än plus, caren┼úele de vitamina D ├«n organism sunt asociate cu o frecven┼ú─â mai mare a durerilor de cap, mai ales toamna ┼či iarna, spun speciali┼čtii.

Mai mult─â lumin─â natural─â

Pe m─âsur─â ce zilele devin mai scurte ┼či mai ├«ntunecate, organismul produce mai pu┼úin─â serotonin─â, un neurotransmi┼ú─âtor responsabil pentru starea de bine. A┼čadar, asigur─â-te c─â ├«n locuin┼úa ta p─âtrunde lumina de afar─â ├«nc─â de la primele ore ale dimine┼úii.

Mi┼čcare pentru o stare de bine

De┼či ai fi tentat─â s─â ,,hibernezi'' ├«n cas─â p├ón─â la prim─âvar─â, trebuie s─â ┼čtii c─â sportul practicat ├«n mod regulat te scap─â de st─ârile de anxietate ┼či depresie, arat─â studiile.

Studiile arat─â c─â mi┼čcarea fizic─â efectuat─â cu regularitate poate reduce cu p├ón─â la 25% riscul de a suferi de st─âri depresive ┼či anxietate, ├«mbun─ât─â┼úind func┼úiile mentale ┼či capacitatea de concentrare. G├ónde┼čte-te c─â ├«n timpul antrenamentului, substan┼úele care sunt eliberate ├«n creier te ajut─â s─â gestionezi st─ârile de stres, diminuand astfel riscul de anxietate ┼či depresie.

├Äncearc─â mu┼če┼úelul

O plant─â eficient─â ├«mpotriva st─ârilor de nelini┼čte este mu┼če┼úelul, potrivit unui studiu al oamenilor de ┼čtiin┼ú─â americani de la Universitatea din Pennsylvania. Voluntarii din primul grup au primit un medicament placebo, iar ceilal┼úi participan┼úi au primit capsule cu mu┼če┼úel, pentru dou─â luni.

Simptomele de anxietate s-au redus la cei care au primit capsulele, ├«n timp ce la celelalte persoane nu a existat nicio ameliorare. Po┼úi apela ┼či la infuzia ob┼úinut─â din dou─â linguri┼úe de flori uscate, peste care torni o can─â cu ap─â fierbinte. La┼či la infuzat 10 minute. Bei dou─â-trei c─âni pe zi, timp de o lun─â.

Mai multe fructe ┼či legume

Studiile arat─â c─â persoanele care au o alimenta┼úie bogat─â ├«n legume ┼či fructe sunt mai pu┼úin predispuse st─ârilor de depresie. A┼čadar, include ├«n alimenta┼úia ta ro┼čiile, spanacul, bananele, kiwi-ul, merele, nucile etc.