O dietă alimentară corectă nu numai că te ajută să te menţii în formă, dar îţi ajută şi metabolismul să funcţioneze corect. Metabolismul se încetineşte pe măsură ce înaintezi în vârstă, aşa că cercetătorii încearcă să găsească metode noi de a ajuta metabolismul să ardă caloriile necesare.

O femeie câştigă, în medie, o jumătate de kilogram anual, ajungând să fie supraponderală până la vârsta de 50 de ani, dacă nu găseşte metode de a ţine sub control hormonii, pierderile musculare şi stresul, factorii care încetinesc metabolismul. Totuşi, există câteva strategii alimentare care vin în ajutorul tău, potrivit prevention.com.

Calcularea caloriilor

Asigură-te că organismul tău nu primeşte mai mult de 400 de calorii la fiecare masă, cantitatea de energie de care are nevoie corpul tău şi pe care o poate arde cu uşurinţă. Ai grijă să eviţi anumite greşeli pe care eşti tentată să le faci atunci când incerci să slăbeşti.

Nu mănânci suficient

Trebuie să scazi numarul caloriilor consumate, dar este foarte important să asiguri corpului energia necesară. Altfel, metabolismul tău începe să nu mai funcţioneze eficient şi se deteriorează masa musculară care se ocupă cu arderea acestor calorii.

Cofeina

Cofeina este un stimulent al sistemului nervos central, iar doza ta zilnică de cofeină îţi încetineşte metabolismul cu 5%.

Crabohidraţii

Măreşte-ţi aportul de fibre consumând pâine integrală de grâu şi mai multe fructe şi legume. Cercetările arată că unele fibre pot intensifica arderile cu până la 30%.

Temperatura apei

Cercetătorii germani au descoperit că 6 pahare de apă rece în fiecare zi ajută arderile. Este posibil ca aceast lucru să se datoreze eforturilor organismului de a aduce temperatura apei la temperatura corpului.

Produsele alimentare conţin multe pesticide

Toxinele din pesticide intervin în procesul de ardere. Alegeţi doar fructele şi legumele organice.

Lipsa proteinelor din alimentaţie

Corpul tău are nevoie de proteine pentru a menţine masa musculară. Studiile au arătat că proteinele accelerează arderile cu 35%.

Ai nevoie de mai mult fier

Alimentele care conţin fier sunt esenţiale pentru o dietă sănptoasă. Fierul ajută transportul oxigenului către muşchi. În timpul menstruaţiei, femeile pierd cantităţi mari de fier. Din acest motiv, trebuie să aveţi grijă ca alimentele consumate să conţină cât mai mult fier.

Lipsa vitaminelor

Vitamina D este folositoare pentru masa musculară care se ocupă cu arderile. Vă puteţi asigura doza necesară din alimente precum ton, cereale, ouă sau creveţi.

Excesul băuturilor alcoolice

Consumul alcoolului încetineşte procesul arderilor. Alcoolul oferă foarte multă energie corpului, care nu va mai avea nevoie de calorii.

Produsele lactate

Lipsa de calciu este comună în cazul multor femei. Există dovezi care atestă importanţa calciului în procesul arderilor. Consumaţi lapte şi iaurt degresat.