Dieta de 90 de zile, asa cum este cunoscuta, castiga tot mai multi adepti in toata lumea. Desi nu promite rezultate peste noapte, sunt multi cei care vor sa o urmeze. Iata dieta rina detaliata!

Dieta Rina a fost conceputa de medici sportivi americani, cu scopul de a regla metabolismul. Dupa ce au facut experimente, acestia au observat ca regimul disociat nu doar ca accelereaza metabolismul, ajuta considerabil la pierderea in greutate. Mai exact, dupa 3 luni de dieta rina detaliata, majoritatea celor care au tinut-o corect, au slabit intre 10 si 20 de kilograme; de mentionat ca cei cu exces ponderal slabesc mai repede, pentru ca scapa intai de surplusul de apa din tesuturi. In cartea Dieta Rina 90 de zile gasesti tot ce trebuie sa stii despre acest regim de slabit. Pana o citesti, iti spunem noi, scurt si la obiect, regulile principale de combinare a alimentelor si de ce efecte pozitive te vei bucura la finalul dietei.

Cea mai importanta regula ce trebuie respectata este cum combini alimentele din cele 4 mari categorii: proteine, amidon, carbohidrati si vitamine (legume si fructe). Pentru ca timpul de digestie este diferit si s-ar putea produce incetiniri in tranzitul intestinal, stai departe de combinatiile combinarea proteinelor cu amidon si carbohidrati. Mai precis, friptura cu cartofi prajiti sau mamaliga cu branza si smantana sunt mancaruri grele pentru metabolism. Noi spunem ca metabolismul este lenes. De fapt, prin alegerile noastre culinare, il obosim si acesta nu mai face fata sa mistuiasca alimentele, sa extraga nutrientii din mancare si sa elibereze toxinele si deseurile.

Dieta Rina detaliata – cum combini inteligent alimentele

Pe parcursul a trei luni, trebuie sa respecti cateva reguli importante si sa incepi sa incluzi multe legume si fructe in meniul zilnic. Prima zi este dedicata alimentelor bogate in proteine, a doua zi, celor bogate in amidon, a treia zi se mananca alimente din categoria carbohidrati si in a patra zi vitamine. Pe scurt, proteine (P), amidon (A), carbohidrati (C) si vitamine (V).

De la ora patru dimineata si pana la pranz (12-14) este perioada de purificare, scrie rina.diet, interval cand trebuie sa mananci doar fructe si legume proaspete, la fiecare doua ore. Urmeaza perioada de ingestie, de la pranz pana dupa cina (ora opt seara), cand este foarte important sa combini corect alimentele. Este esential sa lasi intre pranz si cina aproximativ patru ore. Perioada de digestie cuprinde intervalul opt seara – patru dimineata, cand nu trebuie sa mai mananci nimic, ci doar sa te hidratezi.

Micul dejun

Zilnic, indiferent de zi, trebuie sa consumi fructe sau legume din 2 in 2 ore, de exemplu: 2 mere, 2 pere, ananas, grepfruit, morcovi, 1 pumn de migdale, 4-5 smochine, prune uscate. Poti consuma si suc de fructe, de preferat nu din fructe cu mult zahar. Bea cafea neagra, ceai neindulcit si apa. Am lasat la final o regula importanta a dietei, pe care e bine sa nu o uiti. De cum te trezesti, bea 1 pahar cu apa calda in care pui suc de lamaie sau o lingurita de otet de mere si putina miere. Aceasta combinatie bauta pe stomacul gol are efect detoxifiant si stimuleaza metabolismul.

Pranz si cina in ziua de Proteine

O data la cinci zile poti manca produse lactate, oua (pana la 3 la pranz si maximum 2 la cina) sau carne (pui, vita, curcan, porc, iepure, peste si fructe de mare), in functie de nevoile tale nutritionale si de pofte. Le poti si este chiar indicat sa le asociezi cu legume, salate, fierte sau ca atare. La pranz poti manca si o felie de paine, dar si supa clara din legume permise. Cina este, de fapt, pranzul cu cantitatea de proteine injumatatita, fara paine. Poti, insa, sa maresti cantitatea de legume, daca simti ca nu te saturi.

Legumele premise zilnic sunt: telina, pastarnac, radacina de patrunjel, hrean, ciuperci, gulie, ridichi, morcovi, anghinare, andive, dovlecei, zucchini, vinete, broccoli, conopida, varza, sparanghel, rubarba, bame, capere, rosii, castraveti, ardei gras, ardei iute, ceapa, usturoi, praz, fenicul, salata verde, rucola, urzici, loboda, spanac, avocado si verdeturi proaspete.

Pranz si cina in ziua de Amidon

In aceasta zi poti manca cereale, precum orez, hrisca si legume cu continut crescut de amidon, cum sunt cartofii, mazarea, fasolea, lintea si nautul. Acestea se gatesc cu putin ulei (1 lingura), sare, piper si alte condimente. La pranz poti manca si o felie de paine integrala, dar si supa clara din legume permise. La fel ca la ziua de proteine, la cina se injumatateste portia de alimente bogate in amidon, avuta la pranz.

Pranz si cina in ziua de Carbohidrati

Multe persoane care tin acesta dieta Rina iubesc ziua de carbohidrati si o urasc pe cea imediat urmatoare. Explicatia este simpla. In aceasta zi poti manca produse de patiserie, prajituri, inghetata, ciocolata neagra, dulciuri, insa nu oricum.

La pranz, poti consuma pizza vegetariana, fara porumb (intra la ziua de amidon), fasole, naut, paste fierte cu diverse condimente, cat si cereale si legume. Sau poti pur si simplu sa mananci paine cu zacusca. Cinci felii de paine ai voie in aceasta zi.

Seara, daca optezi pentru alimente dulci, poti consuma o felie de tort sau o prajitura (maximum 150 g), dar de preferat sa fie cu cat mai putine creme grase. La inceput, opteaza pentru prajituri tip negresa, eventual facute in casa. Poti manca si inghetata, trei cupe. Indiferent daca mananci dulce sau sarat (grisine fara branza sau saratele, covrigei), trebuie sa consumi si doua patratele de ciocolata cel putin 75% continut de cacao. Este bogata in antioxidanti si stimuleaza procesul de digestie. Ziua de vitamine este cea mai simpla, dar pentru majoritatea, cea mai grea, pentru ca se consuma pe tot parcursul zilei doar fructe si legume, proaspete sau uscate, nuci si seminte crude (maximum 100 g pe zi).

Dieta cuprinde si 3 zile, stabilite la sfarsitul fiecare luni, in care trebuie sa bei doar apa. Se numeste ziua de detoxifiere.

Atentie!

Ca orice dieta, este foarte important sa-ti faci o serie de analize inainte de a o urma. Trebuie sa stii daca ai carente nutritionale in corp sau alte afectiuni, care te pot impiedica sa urmezi dieta. Daca suferi de afectiuni ale stomacului sau de diabet, intreaba medicul daca poti tine dieta sau orice alt regim alimentar.

Este o dieta flexibila, pentru ca iti poti face tu meniul zilnic, in functie de reguli, dar nu poti depasi orele de masa.

@fotonoticia