Sportul în general te ajută să capeţi mai multă încredere în tine şi mai multă energie. Dacă nu reuşeşti să ajungi la sală decât seara după serviciu, află cum poţi să previi insomnia de după antrenament.

O viaţă sănătoase are nevoie de mişcare, un corp frumos şi armonios are nevoie de antrenamente regulate şi de o alimentaţie echilibrată.

De regulă după un antrenament la sală nivelul de energie creşte, dar şi nivelul de serotonină din creier, motiv pentru care te poţi confrunta cu o serie de idei ce îţi pot adesea alunga somnul.

Potrivit studiilor efectuate asupra acestui aspect cercetătorii au ajuns la concluzia că persoanele active care merg regulat la sală, în zille fără antrenament dorm mai mult.

Astfel că pentru a evita insomnia de după antrenament se recomandă să mergi la sală dimineaţa, în caz contrar ţine cont de sfaturile de mai jos dacă nu vrei să ai parte de o noapte albă:

Programeaza-ti antrenamentul şi alternează-l

Alege întotdeauna să faci exerciţiile de tipul celor cardio dimineaţa iar seara optează doar pentru clasele de yoga sau pillates.

În timpul zilei renunţă la lift sau la maşină şi mergi cât mai mult pe jos.

Practicată seara, exerciţiile de yoga te vor ajuta să te concentrezi mai uşor asupra respiraţiei şi astfel te vei pregă şi pentru somn.

Pentru asta cel mai recomandat sunt poziţiile cunoscute sub denumirea de „poziţia copilului” sau „copil fericit”.

Fă o baie caldă, parfumată

Da, o baie caldă, cu spumă şi o mână de plante aromate în cadă şi eventual puţină muzică de relaxare pe fundal sunt tot ce ai nevoie după o zi agitată la serviciu încheiată cu un antrenament la sală.

Astfel îţi vei asigura un somn liniştit, şi asta deoarece imediat după baie temperatura corpului tău va scădea cu câteva grade, fapt ce va ajuta la apariţia stării de somnolenţă.

Nu uita de gustarea de după antrenament

Cu cât este mai târziu antrenamentul tău cu atât mai importantă este alimentaţia şi asta mai ales pentru că o combinare incorectă a alimentelor poate favoriza apariţia balonării ceea ce va da peste cap antrenamentul tău, creându-ţi totodată şi un disconfort după antrenament şi un motiv în plus să nu te odihneşti corespunzător.

Alege o proteină care să te ajute să refaci masa musculară şi poţi opta pentru un pahar de lapte cu cacao însă fără zahăr sau brânză slabă.