Când vine vorba de un abdomen plat, lipsit de grăsime, ştim cu toţii că nu este suficient să ţii o dietă, să te înfometezi sau să faci uz de toate aparatele din sala de fitness.

Aşa-numiţii "colăcei" de pe abdomen sunt, de cele mai multe ori, rezultatul unui regim alimentar nesănătos şi al lipsei exerciţiilor fizice.

Colaceii sunt greu de "dat jos", motiv pentru care foarte multe dintre femei tind să cadă în extremă: ţîn diete drastice, doar-doar scapă de ei. Secretul pentru a-i transformă rapid în "pătrăţele" îl reprezintă, însă, un regim echilibrat şi exerciţii fizice scurte, dar intense. Începeţi prin a elimina din dietă o parte din grăsimi. Nu mai consumaţi carne grasă, prăjeli sau produse lactate foarte grase.

Pentru că organismul nostru are nevoie, totuşi, de anumite grăsimi pentru a funcţiona bine, înlocuiţi alimentele de mai sus cu unele sănătoase: alune, nuci, migdale sau castane. De asemenea, renunţaţi la uleiul de floarea soarelui în favoarea celui de măsline. Un alt secret este că exerciţiile pentru abdomen nu ne ajută să dăm jos colaceii imediat. Cel mai bine, spun specialiştii, este să facem câteva serii de exerciţii cardio intense şi foarte scurte, zilnic. Astfel se favorizează arderile rapide.

Alimente care te scapă de burtă:

* fulgii de ovăz

Datorită conţinutului ridicat de fibre, fulgii de ovăz sunt extrem de hrănitori şi rămân în stomac până la câteva ore, fapt ce te va face să uiţi de foame. Atenţie, însă, evită variantele îndulcite şi alege-i pe cei simpli. Îi poţi îndulci adaugându-le fructe de pădure sau miere.

* ceaiul

Ceaiul, în special cel verde, este bogat în antioxidanţi, fiind dovedit faptul că accelerează metabolismul. Sunt recomandate şi benefice până la două căni pe zi de ceai verde natural.

* nucile

Migdalele şi nucile de tot felul, în general, subţiază talia şi ţin de foame în acelaşi timp. Potrivit specialiştilor, doza zilnică recomandată de migdale este de până la 40 de grame zilnic. Fereşte-te, însă, de cele sărate, pentru că ridică tensiunea arterială.

* ouăle

Ouăle sunt preferatele nutriţioniştilor când vine vorba de aportul de proteine. Asta pentru că, spun cercetătorii, o zi care începe cu proteine din ou va fi mult mai productivă, în sensul că foamea nu va apărea atât de curând după prima masă.

Ouăle conţin un echilibru perfect de aminoacizi, care va stimula producerea masei musculare. Încearcă să mănânci un ou pe zi, asta dacă nu ai probleme cu colesterolul.

* uleiul de măsline

Toată lumea are nevoie de un pic de grăsime - aceasta ţine foamea la distanţă. Alege, însă, grăsimi monosaturate precum uleiul de măsline sau uleiul de canula.

* peştele

Corpul tău arde mai multe calorii digerând proteine decât carbohidraţi sau grăsimi. Dacă ai poftă de carne, optează pentru peşte. De preferat, ton sau somon, care sunt bogaţi în Omega-3.

* lactatele

Alege întotdeauna lactate cu un conţinut sărac de grăsimi, fie ca e vorba de iaurt, fie de lapte etc. Calciul te ajută să elimini grăsimile şi luptă împotriva depunerii acestora.

* spanac şi broccoli

Dacă vitaminele şi mineralele pe care le conţin nu te conving, poate că puterile lor de subţiere a taliei te vor face fanul lor. Spanacul şi broccoli au un conţinut ridicat de fibre şi foarte puţine calorii. Ca un mic truc, poţi servi o salată care să conţină aceste legume înainte de masă. Astfel, vei fi satisfacut cu porţii mai mici de mâncare.

* cereale integrale

Optează întotdeauna pentru cereale integrale 100%, fără alte adaosuri. Acestea sunt bogate în fibre şi ţin foamea la distanţă.

* avocado

Avocado reprezintă o sursă extraordinară de fibre. În plus, avocado potoleşte foamea. Specialiştii recomandă jumătate de fruct zilnic.