Grăsimile sunt responsabile de producerea celor mai multe boli de inimă. Însă nu toate grăsimile sunt rele. Pentru a avea o inimă sănătoasă, ocoliţi grăsimile animale, care pot face mult rău organismului.

Nu este un secret că grăsimile din alimentaţie cauzează cele mai multe dintre bolile de inimă. Un prim pas pentru o inimă sănătoasă şi o viaţă îndelungată presupune reducerea consumului de grăsimi saturate, care pot fi înlocuite cu aşa numitele grăsimi bune, vegetale care au un rol important în reducerea nivelului colesterolului rău (LDL) din sânge.

Grăsimile saturate de origine animală, aşa numitele grăsimi rele, se găsesc în carnea roşie, în produsele lactate grase, precum unt, smântână, brânză, în produse de patiserie, biscuiţi.

Consumate în exces, acestea cresc nivelul colesterolului şi duc la apariţia bolilor de inimă. Doar 10% din totalul de grăsimi pe care le consumăm ar trebui să fie grăsimi saturate.

Colesterolul în exces se depune pe pereţii vaselor de sânge, care hrănesc inima, creierul şi alte organe. Acest fenomen se numeşte ateroscleroză şi îngreunează circulaţia sângelui.

Grăsimile bune, de origine vegetală, mono şi polisaturate ajută la menţinerea sănătăţii inimii. Surse bune de grăsimi nesaturate sunt peştele slab, uleiurile vegetale, margarina tartinabilă, alunele, nucile, fisticul, seminţele.

Aceste alimente sunt bogate în Omega 3 şi Omega 6, acizi graşi esenţiali care au rol însemnat în păstrarea sănătăţii inimii. Ele scad nivelul colesterolului rău şi-l cresc pe cel bun, scad trigliceridele şi protejează vasele de sânge de depunerile de grăsime.

Cum evitaţi consumul de grăsimi rele

- Consumaţi doar carne fără grăsime vizibilă!
- Limitaţi consumul de mezeluri, în special cele grase!
- Consumaţi ocazional unt şi brânzeturi grase!
- Citiţi cu atenţie eticheta alimentelor şi aveţi grijă să nu conţină grăsimi parţial hidrogenate!