După un post lung şi în faţa unei mese bogate de Paşte, e greu să nu faci “păcate” culinare. De aceea, e bine să ştii la ce să ai grijă în această perioadă.

Când te aşezi la masă, priveşte bine la bucatele aşternute în faţa ta. Nu te arunca să înfuleci tot ce vezi şi fă pauze destul de mari între felurile preferate.

Mestecă încet, pentru a savura mâncarea. Astfel, nu te va durea stomacul după, digestia va merge ca unsă şi-ţi vei da seama când te sături.

Nu exagera cu preparatele din carne de miel. Este un tip de carne foarte greu de digerat!

Serveşte cât mai multe legume. Acestea conţin fibre şi le poţi adăuga felurilor tradiţionale de Paşte.

Nu bea apă în timpul mesei sau imediat după. Hidratează-te bine înainte, iar după ce-ai mâncat aşteaptă 30 de minute pentru a putea bea iar apă.

Iată şi câteva trucuri despre bucatele tradiţionale de Paşte:

Friptura de miel e mai gustoasă dacă e preparată din pulpa din spate, care conţine şi muşchi. Pentru a fi mai fragedă, se poate împăna cu bucăţele de usturoi şi de slănină.

Borşul tradiţional se prepară din cap, codiţă şi picioruşe de miel. Leuşteanul, un ingredient-secret, se adaugă doar la sfârşit, înainte de a se mai da într-un scurt clocot.

Drobul se taie în felii doar după ce se răceşte. La prepararea lui trebuie folosit zarzavat din belşug, pentru a nu deveni cleios.

Pasca, desertul tradiţional, nu trebuie să fie foarte dulce. Astfel, va avea un rol important pentru bunul mers al digestiei.

Cozonacul e servit şi cu ocazia altor sărbători, aşadar nu el e în rolul principal. Însă, de Paşte se serveşte, de obicei, cel preparat cu stafide.

Ouăle vopsite sunt delicioase, dar consumate în exces devin periculoase.

@unsplash