Cireşele, primele fructe ale verii, fac parte dintre alimentele cu cea mai mare cantitate de antioxidanţi şi vin la pachet cu o mulţime de vitamine şi minerale - vitamina C, complexul de vitamine B, vitaminele A şi E, calciu, fosfor, fier, magneziu şi potasiu.

Pe lângă binecunoscutul lor efect diuretic, trebuie ştiut că, în funcţie de soiul lor, cireşele au efecte terapeutice diferite.

De exemplu, cireşele galbene sau cele cu o culoare mai deschisă au un efect diuretic mai puternic, fiind de mare ajutor în stimularea digestiei.

În schimb, cireşele de un roşu mai închis sau cele negre au efecte antioxidante puternice, acestea fiind benefice pentru tratarea bolilor degenerative, a afecţiunilor cardiace sau vasculare şi împotriva anumitor forme de cancer.

În final, cireşele amare sunt excelente în tratarea durerilor musculare, a îmbătrânirii premature, a afecţiunilor inflamatorii, a bolilor hepatice şi a tumorilor maligne sau benigne. Iată, aşadar, câteva dintre efectele benefice pentru sănătate ale consumului de cireşe!

Beneficiile consumului de cireşe: luptă împotriva anemiei

Bogate în fier, cireşele pot fi un remediu natural eficient în cazul anemiei cauzate de lipsa de fier din organism. Fructele au o cantitate importantă de fier, care favorizează procesele de oxigenare a creierului, îmbunătăţind activitatea cerebrală şi procesele de memorare, de atenţie şi de învăţare.

Beneficiile consumului de cireşe: tratează acneea

Datorită proprietăţilor antiinflamatoare şi detoxifiante, cireşele sunt de ajutor şi împotriva acneei. Antioxidanţii din aceste fructe ajută organismul să lupte cu radicalii liberi, care duc la apariţia ridurilor.

Beneficiile consumului de cireşe: previn apariţia infecţiilor

Datorită vitaminei C, aceste fructe ajută la întărirea sistemului imunitar. Aşadar, dacă vrei să capeţi imunitate, consumă cireşe din belşug. Totodată, aceste fructe sporesc capacitatea organismului de a lupta cu infecţiile.

Beneficiile consumului de cireşe: atenuează simptomele artritei

Cireşele reduc inflamaţiile articulaţiilor, ceea ce le face ideale pentru cei care suferă de artrită. Este indicat să bei un pahar cu suc de cireşe zilnic, o lună, sau mănâncă 200 de grame de fructe proaspete pe zi.

De asemenea, cireşele reduc riscul de apariţie al atacurilor de gută, afecţiune care se manifestă prin dureri puternice la nivelul articulaţiilor.

Beneficiile consumului de cireşe: leac contra insomniei

Dacă ai probleme cu somnul şi îţi este foarte greu să adormi, bea câte un pahar cu suc natural de cireşe sau consumă aproximativ 250 de grame de fructe proaspete, cu două ore înainte de culcare. Cireşele conţin melatonină, substanţă care ajută la reglarea somnului.

Beneficiile consumului de cireşe: previn apariţia cancerului

Antocianinele pe care le conţin cireşele îţi oferă protecţie împotriva radicalilor liberi, care au fost asociaţi cu apariţia unor tipuri de cancer. Mai multe studii au arătat că aceste fructe delicioase şi zemoase împiedică înmulţirea celulelor canceroase în cazul cancerului de colon.

Beneficiile consumului de cireşe: ideale în curele de slăbire

Cireşele conţin peste 75% apă, trăsătură care le face ideale în curele de slăbire, deoarece au puţine calorii (63 calorii la 100 grame), previn deshidratarea, conferă senzaţia de saţietate, graţie fibrelor solubile din compoziţie, şi scad nivelul de colesterol negativ din organism.

Beneficiile consumului de cireşe: vindecă depresia

Profesorul doctor Russell J. Reiter, neurolog la The University of Texas Health Science din San Antonio, susţine că melatonina din cireşe este de un real ajutor împotriva simptomelor depresiei.

Astfel, consumând cel puţin 600 de grame de cireşe zilnic, starea emoţională se va ameliora vizibil prin revenirea gradată a optimismului, a tonusului psihic şi a celui mental.