Daca iti faci in fiecare dimineata un fresh de portocale si-l pe nerasuflate, trebuie sa stii ca acest obicei ti-ar putea face mai mult rau decat bine.

Nu toata lumea stie ca sucul proaspat preparat din fructe este bun pentru sanatate daca este consumat doar in cantitati mici. Daca suferi de anumite boli, acesta le poate agrava.

De exemplu, sucul de struguri nu este recomandat persoanelor supraponderale sau cu diabet.

In plus, sucurile sunt alergeni puternici, asa ca poti dezvolta alergii serioase din cauza lor.

Fii foarte atenta cand le dai si celor mici sa bea. Copiii trebuie sa primeasca doar cantitati mici si doar dupa ce au fost consultati de un medic.

Fructele ar trebui consumate ca atare, ne sfătuiesc nutriţioniştii. Dacă le preferi totuşi sub formă de suc, nu depăşi cantitatea de 200 de ml pe zi.

Un consum crescut de suc de fructe poate duce la creşterea glicemiei, din cauza zahărului din conţinutul acestora, atenţionează prof. univ. dr. Maria Moţa, preşedintele Societăţii Române de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice.

Medicul recomandă să mâncăm fructele şi legumele ca atare, pentru a beneficia de substanţele nutritive.

„Fructele şi legumele se mănâncă, nu se beau. Asta este regula. Mâncându-le, beneficiem şi de fibrele alimentare, care au rol atât de bun. Ele încetinesc absorbţia hidraţilor de carbon şi astfel nu se solicită pancreasul, fixează o parte din lipide în interiorul tubului digestiv, combat constipaţia şi previn cancerul de colon“, a explicat medicul Maria Moţa în cadrul Congresului Naţional al Societăţii Române de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice.

Pe perioada verii, specialiştii recomandă pentru hidratare consumul de apă, nu de suc de fructe sau legume.