Potasiu, vitamina C, fibre - câte lucruri bune pentru sănătate nu se ascund sub coaja unei banane! Poate că mănânci banane exclusiv pentru gustul şi parfumul lor, dar aceste fructe au şi multiple beneficii pentru sănătate.

Previn bolile de rinichi

Alimentele cu mult potasiu sunt utile împotriva pietrelor la rinichi. Bananele, bogate şi ele în potasiu, pot reduce cu 40% riscul de a dezvolta boli de rinichi, arată un studiu recent. Persoanele care au mult calciu în urină riscă să dezvolte pietre la rinichi, de aceea, creşterea aportului de potasiu e necesară pentru a diminua calciul excretat prin urină.

Îmbunătăţesc sănătatea cardiovasculară

Colesterolul mărit este o cauză a aterosclerozei, dar fitosterolii din banane scad nivelul de colesterol şi menţin sănătatea vaselor de sânge. Bogate în potasiu, dar cu un conţinut mic de sare, bananele menţin tensiunea arterială stabilă, ba chiar unele persoane au constatat că un consum regulat de banane le scade tensiunea.

Protejează stomacul

E bine ca persoanele care au suferit de ulcer să mănânce câte o banană în fiecare zi, pentru că acest fruct conţine o enzimă care secretă mucus şi protejează stomacul. De asemenea, pectina existentă în banane echilibrează sistemul digestiv şi ajută la înlăturarea durerilor de stomac.

Cresc nivelul de energie

Vitaminele A, C, B6 şi mineralele din componenţa bananelor (potasiu, riboflavină, fier etc) reprezintă o sursă importantă de energie. Deoarece bananele conţin carbohidraţi, ele oferă energie pe loc, fără riscul depozitelor de grăsime. Prezenţa vitaminei B6 ajută la păstrarea calmului şi la menţinerea balanţei hormonale, reducând şi riscul de anemie. În plus, aceste fructe conţin dopamină, o substanţă care ne face mai fericiţi.

Sunt utile în tratamentul diabetului de tip 2

Fructele tropicale care conţin amidon ar putea fi utile în diabet. Bananele verzi conţin o cantitate mai mare de fibre şi de amidon decât cele foarte coapte. Pot fi consumate de diabetici după masă pentru a regla nivelul glicemiei, dar e indicat ca aceştia să nu mănânce mai mult de o banană pe zi, din cauza nivelului mare de carbohidraţi.