Crăciunul este unul dintre cele mai stresante evenimente ale anului. Cheltuirea banilor pentru cadouri, alergarea după daruri pe ultima sută de metri şi aşteptările legate de reîntâlnirea cu toată familia pot provoca stres şi nervi.

Chiar şi cei care declară că adoră această perioadă vor admite că, de obicei, se simt stresaţi. Potrivit Societăţii de Control al Stresului din SUA, peste jumătate din cei chestionaţi au declarat că beau un pahar de alcool înainte de masa de Crăciun pentru a face faţă stresului. Dar există şi alte modalităţi.

E bine să ai un buget pentru cheltuieli

Pentru mulţi, perioada Crăciunului înseamnă cheltuieli masive, fiind nevoie de luni de zile pentru redresarea financiară. Dar dacă ai un plan de cheltuieli, ar putea fi un Crăciun fără dureri de cap, mai ales dacă-l faci din timp. Stabileşte o sumă aproximativă şi pune deoparte, în fiecare lună, un anumit procent din salariu pentru cheltuieli.

Dacă ai de luat mai multe cadouri pentru prieteni şi familie, s-ar putea să fie foarte costisitor. Poţi reduce stresul şi costurile de Crăciun, pentru toată lumea, dacă sugerezi o schimbare în modul în care familia şi prietenii fac cadouri. Adică, de exemplu sugerează daruri numai pentru copii. Sau fiecare să tragă un bilet cu numele celui pentru care să cumpere cadou. Dacă niciuna dintre variante nu este agreată, stabileşte-ţi un cost fix pentru fiecare cadou.

Fă-ţi un plan de cumpărături

Există unele mici trucuri pentru ca goana după cadouri să nu devină stresantă. Ai putea face o listă cu toate cele pe care vrei să le cumperi, înainte de a pleca prin magazine. Dacă aştepţi să-ţi vină inspiraţia, e foarte posibil să te plimbi din magazin în magazin, cu orele, fără a găsi ceva potrivit. Cel mai bine ar fi să ştii ce apreciază fiecare şi să mergi la punct ochit, punct lovit. Cumpără în plus câteva cutii cu bomboane în caz că uiţi pe cineva sau ai musafiri neaşteptaţi. Începe cumpărăturile chiar de la începutul lunii decembrie.

Cum eviţi certurile cu membrii familiei

Stresul, anxietatea şi depresia sunt stări des întâlnite în  perioada sărbătorilor. Nu te aştepta la miracole atunci când te vei întâlni cu familia. Dacă una dintre rudele tale a fost în depresie în ultima vreme, nu te aştepta ca acum să fie veselă. La fel, dacă ai un membru al familiei mai arţăgos, e foarte posibil ca acesta să găsească subiect de harţă. Evită subiecte ca politica, fotbalul dacă ştii că sunt sensibile şi spiritele se încing repede. Dacă altcineva deschide astfel de discuţii, schimbă tu subiectul. Implică pe toată lumea în activităţi, care nu vor da naştere unor discuţii (un joc de societate, sau un joc cu copiii ori pur şi simplu să ieşiţi la plimbare în parc).