Cartoful este, de obicei, blamat din cauza indicelui glicemic mare şi îngraşă. Dar, modul de preparare este cel care face diferenţa. Cartofii sunt recomandaţi în diete, însă nu prăjiţi. Aşadar, iată câteva alternative sănătoase la cartofii prăjiţi.

Cartofii prăjiţi sunt printre cele mai nocive feluri de mâncare. Deşi extrem de gustoşi, aceştia nu ar trebui să facă parte din alimentaţia noastră, dar mai ales din alimentaţia copiilor. Chiar dacă mulţi dintre noi am crescut cu cartofi prăjiţi, acest fel de mâncare nu trebuie să fie prea des pe mesele noastre.

Cartoful este, de obicei, blamat din cauza indicelui glicemic mare şi îngraşă. Dar, modul de preparare este cel care face diferenţa. Cartofii sunt recomandaţi în diete, însă nu prăjiţi. Aşadar, iată câteva alternative sănătoase la cartofii prăjiţi.

Alternative sănătoase la cartofi prăjiţi – cartofi crocanţi la cuptor fără prea mult ulei

Cartofii crocanţi la cuptor seamănă mult la gust cu cartofii prăjiţi, doar că sunt mult mai sănătoşi. Aşadar, tăiaţi câţiva cartofi rondele subţiri, ungeţi-le cu o pensulă cu ulei de măsline sau ulei de palmier, condimentaţi cu puţină sare marină. Apoi, aşezaţi rondelele de cartofi într-un vas termorezistent încălzit bine la cuptor în prealabil. Astfel, scăpaţi de caloriile imense şi compuşii neurotoxici ce sunt eliminaţi în timpul prăjirii.

O altă alternativă foarte sănătoasă la cartofii prăjiţi sunt şi dovleceii rondele la cuptor. Se taie rondele, se aşază într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, se ung cu ulei de rapiţă şi se condimentează cu sare şi piper. Pentru un gust inedit se adaugă cimbru, ardei iute uscat sau rozmarin. Se pun la cuptorul preîncins la 120 de grade pentru 30-40 de minute. Puteţi să-i savuraţi ca simplă gustare sau ca garnitură la peşte.

Alternative sănătoase la cartofi prăjiţi – cartofii dulci la cuptor, cea mai sănătoasă reţetă

Cartofii dulci sunt printre cele mai sănătoase alimente, aşadar nu trebuie să rataţi ocazia să-i încercaţi în familie. Se taie cartofii dulci felii subţiri, se asezonează cu ulei de măsline, sare, piper, pudră de chilli şi se mai pot adăuga ierburi aromate, precum cimbru, salvie, rozmarin, oregano. Se lasă la cuptor timp de 20 de minute, până se fac foarte crocanţi şi super gustoşi.

Morcovii la cuptor pot fi una dintre cele mai gustoase alternative la cartofii prăjiţi. Aşadar, câţiva morcovi mici la cuptor vor bucura întreaga familie. Se asezonează cu ulei de măsline, sare şi piper şi pentru cine nu-i vrea chiar aşa dulci, se adaugă şi puţin oţet de vin roşu. Se coc la 220 de grade timp de 30 de minute. Trebuie să fie maronii, sunt extrem de gustoşi, iar cei mici îi vor devora.

Cartofii la cuptor în coajă sunt altă alternativă foarte bună la cartofii prăjiţi. Se lasă să se rumenească bine după ce sunt spălaţi. Nu este nevoie să folosiţi tavă, cartofii se pun direct pe grilajul cuptorului. Se lasă timp de 50 de minute şi se consumă cu unt sau brânză de vaci proaspătă, sare şi piper. Cartofii copţi în coajă sunt surse excelente de fier.