Profită din plin de roadele sezonului cald: legume şi fructe bogate în vitamine, minerale şi apă. Gustoase şi sănătoase, conţin tot ce ai nevoie pentru a-ţi păstra silueta şi o stare fizică excelentă. In acest articol va prezentam alimentele de vară care te menţin în formă.

Caise şi piersici, pentru un bronz frumos

Nu este întâmplătoare culoarea acestor fructe. Ea dovedeşte conţinutul crescut de vitamina E, vitamina C şi betacaroten, un pigment care contribuie la protejarea pielii de efectele nefaste ale soarelui. Betacarotenul este un precursor al vitaminei A, indispensabil pentru procesul de creştere a copiilor.

Cantitatea zilnică recomandată

Două-trei caise sau piersici acoperă până la jumătate din necesarul de betacaroten. Le poţi include şi în dietele de slăbit, pentru că au puţine calorii, iar zahărul pe care-l conţin se va asimila treptat în organism.

Roşiile previn îmbătrânirea pielii

Sursă utilă de fibre, de potasiu şi de vitamina C, roşiile sunt valoroase mai ales datorită licopenului şi betacarotenului, substanţe antioxidante care previn cancerul, protejează pielea de îmbătrânirea timpurie şi de efectul nociv al razelor ultraviolete. Aportul lor caloric este mic. O roşie de mărime medie are 30 kcal.

Cantitatea zilnică recomandată

Una-două roşii proaspete consumate în salate, peste care ai pus puţin ulei de măsline, favorizează asimilarea licopenului. Vara, prepară-ţi un suc de roşii cu gheaţă şi te hidratezi plăcut.


Alimentele de vară care te menţin în formă - Morcovii „luptă“ contra ridurilor


Vitaminele A şi C din morcovi îi transformă în alimentele perfecte pentru garniturile şi salatele de vară. Au acţiune antioxidantă, previn apariţia ridurilor, uscarea pielii şi protejează epiderma de efectele nefaste ale ultravioletelor. În plus, cresc acuitatea vizuală şi sănătatea ochilor. Sunt ideali şi în diete, pentru că asigură nutrienţi importanţi taie pofta de mâncare.

Cantitatea zilnică recomandată

Doi-trei morcovi mici şi proaspeţi pot fi consumaţi împreună cu peşte, în salate, fierţi sau piure (mai uşor de asimilat de către persoanele cu boli gastro-intestinale). Atenţie însă! Este suficient un pahar de suc de morcovi pe zi, pentru că o cantitate mai mare îţi poate da stări de inapetenţă şi deranjamente ­stomacale.

Alimentele de vară care te menţin în formă - Castraveţii şi dovleceii împiedică retenţia de apă

Când vrei să te răcoreşti, n-ar fi rău să alegi să mănânci castraveţi sau dovlecei. Au 95% apă, foarte puţine calorii, vitamina C, B9, betacaroten. Îţi menţin pielea sănătoasă şi elimină problema retenţiei de apă din ţesuturi.

Cantitatea zilnică recomandată

Te vor rehidrata un dovlecel sau doi-trei castraveţi. Poţi face dovleceii şi la grătar sau traşi la tigaie cu puţin ulei, iar castraveţii alături de iaurtul degresat şi de mărar.

Află mai multe pe clickpentrufemei.ro